Mercedes včera vydal oficiální vyjádření, ve kterém vysvětluje pozadí předjížděcího manévru Michaela Schumachera v posledním kole i to, proč se proti následné penalizaci neodvolá. Sympaticky se také zastává Damona Hilla a potažmo úlohy bývalých pilotů, kteří se nově podílejí na rozhodování komisařů.
V posledním kole Velké ceny Monaka 2010 dal Mercedes GP Petronas pokyn svým pilotům - Michaelovi Schumacherovi a Nicu Rosbergovi - aby od safety-car čáry po cílovou čáru závodili, jak je povoleno články 40.7 a 40.11.
Mercedes GP Petronas si byl plně vědom toho, co říká článek 40.13 ohledně zákazu předjíždění, když závod končí za safety-carem. Věřili jsme však, že kombinace zpráv od ředitelství závodu o tom, že safety-car zajíždí v daném kole do boxů ("Safety Car in this lap") a že je dráha volná ("Track Clear"), a zelené vlajky a zelená světla, která použili maršálové za safety-car čárou, znamenala, že závod nekončil za safety-carem, ale že všichni piloti mohou spolu volně závodit.
Tohoto názoru byla většina týmů s piloty jezdícími v první desítce, proto jim také dali pokyn k tomu, aby do cílové čáry závodili. Z našeho rozhovoru s komisaři po závodě bylo zřejmé, že chápou důvodu pro to, jak jsme si vyložili pravidla a souhlasili s tím, že se jedná o novou situaci, k níž ještě nedošlo, ale s naším výkladem nakonec nesouhlasili.
Mercedes GP Petronas by rád zdůraznil, že plně podporujeme začlenění bývalých pilotů do skupiny komisařů a jsme plně spokojeni s jednáním komisařů během Velké ceny Monaka, které bylo profesionální, nezaujaté a v tomto případě v pořádku.
FIA souhlasila s tím, že zahrne článek 40.13 na program příštího jednání Sportovní pracovní skupiny k diskusi a zvážení rozsahu pozávodních penalizací. Věříme, že 20 vteřiny, kterými byly uděleny Michaelovi, bylo vzhledem k okolnostem nepřiměřeným trestem.
I když z výsledku nemůžeme mít radost, jsme spokojeni s tím, že FIA uznala důvody pro náš výklad. Proto Mercedes GP Petronas v nejlepším zájmu sportu odvolání nepodá.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.