Mercedes včera vydal oficiální vyjádření, ve kterém vysvětluje pozadí předjížděcího manévru Michaela Schumachera v posledním kole i to, proč se proti následné penalizaci neodvolá. Sympaticky se také zastává Damona Hilla a potažmo úlohy bývalých pilotů, kteří se nově podílejí na rozhodování komisařů.
V posledním kole Velké ceny Monaka 2010 dal Mercedes GP Petronas pokyn svým pilotům - Michaelovi Schumacherovi a Nicu Rosbergovi - aby od safety-car čáry po cílovou čáru závodili, jak je povoleno články 40.7 a 40.11.
Mercedes GP Petronas si byl plně vědom toho, co říká článek 40.13 ohledně zákazu předjíždění, když závod končí za safety-carem. Věřili jsme však, že kombinace zpráv od ředitelství závodu o tom, že safety-car zajíždí v daném kole do boxů ("Safety Car in this lap") a že je dráha volná ("Track Clear"), a zelené vlajky a zelená světla, která použili maršálové za safety-car čárou, znamenala, že závod nekončil za safety-carem, ale že všichni piloti mohou spolu volně závodit.
Tohoto názoru byla většina týmů s piloty jezdícími v první desítce, proto jim také dali pokyn k tomu, aby do cílové čáry závodili. Z našeho rozhovoru s komisaři po závodě bylo zřejmé, že chápou důvodu pro to, jak jsme si vyložili pravidla a souhlasili s tím, že se jedná o novou situaci, k níž ještě nedošlo, ale s naším výkladem nakonec nesouhlasili.
Mercedes GP Petronas by rád zdůraznil, že plně podporujeme začlenění bývalých pilotů do skupiny komisařů a jsme plně spokojeni s jednáním komisařů během Velké ceny Monaka, které bylo profesionální, nezaujaté a v tomto případě v pořádku.
FIA souhlasila s tím, že zahrne článek 40.13 na program příštího jednání Sportovní pracovní skupiny k diskusi a zvážení rozsahu pozávodních penalizací. Věříme, že 20 vteřiny, kterými byly uděleny Michaelovi, bylo vzhledem k okolnostem nepřiměřeným trestem.
I když z výsledku nemůžeme mít radost, jsme spokojeni s tím, že FIA uznala důvody pro náš výklad. Proto Mercedes GP Petronas v nejlepším zájmu sportu odvolání nepodá.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.