O trochu vzruhu na závěr dnešní Velké ceny Monaka, která se dojížděla za zpomalovacím vozem, se postaral Michale Schumacher, který v poslední zatáčce předjel Fernanda Alonsa.
Za manévr byl posléze penalizován přičtením dvaceti vteřin ke svému výslednému času, čímž se propadl ze šestého až na dvanácté místo. O tomto rozhodnutí komisařů jsme psali zde.
Mercedes, který Schumacherovi rádiem řekl, že může v poslední zatáčce klidně předjíždět, s verdiktem samozřejmě spokojený není a rozhodl se podat odvolání k Odvolacímu soudu FIA. To se týká samotného rozhodnutí trestat jejich pilota, nikoliv výše trestu.
V čem je problém?Pokusím se laicky vysvětlit, v čem tkví podstata problému. Pravidla říkají, že pokud se závod dokončuje za safety carem a ten v posledním kole zajede do boxů, piloti pokračují do cíle, aniž by se předjížděli. Je zde však drobný nesoulad. Z pohledu Mercedesu se již nejednalo o fázi safety caru, protože zhasl světla, zajel do boxů a bylo máváno zelenými vlajkami.
Jedná se o nový problém: teprve od letošní sezóny mohou piloti po zajetí safety caru do boxů předjíždět již od první safety car čáry - tedy ještě před startovní/cílovou čárou. Dle pravidel však v posledním kole safety car sjíždí do boxů i v případě, kdy podmínky na trati ještě nejsou bezpečné, přičemž je předjíždění po cílovou čáru samozřejmě zakázáno. Otázkou zůstává, zda závodění dnes nebylo na posledních pár metrů obnoveno, protože trať již byla v pořádku.
Komisaři dali jasně najevo, že ne. V tom případě mi přijde nelogické, že se máválo zelenými vlajkami, že zhasl safety car světla a že týmy dostaly hlášení o volné trati (track clear), a chápu proto rozhodnutí Mercedesu podat odvolání.
FIA ovšem bude muset nejdříve rozhodnout, zda se takovým odvoláním bude zabývat. Normálně se totiž nelze odvolat proti trestům v podobě projetí boxy (drive-through penalty), které jsou v posledních kolech nahrazeny časovými penalizacemi.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.