O trochu vzruhu na závěr dnešní Velké ceny Monaka, která se dojížděla za zpomalovacím vozem, se postaral Michale Schumacher, který v poslední zatáčce předjel Fernanda Alonsa.
Za manévr byl posléze penalizován přičtením dvaceti vteřin ke svému výslednému času, čímž se propadl ze šestého až na dvanácté místo. O tomto rozhodnutí komisařů jsme psali zde.
Mercedes, který Schumacherovi rádiem řekl, že může v poslední zatáčce klidně předjíždět, s verdiktem samozřejmě spokojený není a rozhodl se podat odvolání k Odvolacímu soudu FIA. To se týká samotného rozhodnutí trestat jejich pilota, nikoliv výše trestu.
V čem je problém?Pokusím se laicky vysvětlit, v čem tkví podstata problému. Pravidla říkají, že pokud se závod dokončuje za safety carem a ten v posledním kole zajede do boxů, piloti pokračují do cíle, aniž by se předjížděli. Je zde však drobný nesoulad. Z pohledu Mercedesu se již nejednalo o fázi safety caru, protože zhasl světla, zajel do boxů a bylo máváno zelenými vlajkami.
Jedná se o nový problém: teprve od letošní sezóny mohou piloti po zajetí safety caru do boxů předjíždět již od první safety car čáry - tedy ještě před startovní/cílovou čárou. Dle pravidel však v posledním kole safety car sjíždí do boxů i v případě, kdy podmínky na trati ještě nejsou bezpečné, přičemž je předjíždění po cílovou čáru samozřejmě zakázáno. Otázkou zůstává, zda závodění dnes nebylo na posledních pár metrů obnoveno, protože trať již byla v pořádku.
Komisaři dali jasně najevo, že ne. V tom případě mi přijde nelogické, že se máválo zelenými vlajkami, že zhasl safety car světla a že týmy dostaly hlášení o volné trati (track clear), a chápu proto rozhodnutí Mercedesu podat odvolání.
FIA ovšem bude muset nejdříve rozhodnout, zda se takovým odvoláním bude zabývat. Normálně se totiž nelze odvolat proti trestům v podobě projetí boxy (drive-through penalty), které jsou v posledních kolech nahrazeny časovými penalizacemi.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.