Komisaři, kteří měli dnes pod palcem Velkou cenu Monaka, včetně jejich pomocníka z řad pilotů Damona Hilla, jsou i po jejím skončení zaneprázdněni. Vyšetřují totiž manévr Michaela Schumachera, který v posledním kole, kdy zároveň zajel safety car do boxů, předjel Fernanda Alonsa.
Piloti závod dojížděli za safety carem, který před cílovou rovinkou zajel do boxů. Schumacher toho využil a v poslední zatáčce se dostal před Alonsa. Bylo to legální?
Dle televizních záběrů jde vidět, že Schumacher k předjetí nasadil až za safety car čárou, z tohoto pohledu by byl tedy manévr zcela legální. Při předjetí totiž piloti nemusí čekat na protnutí cílové čáry, podobně jako tomu bylo během Velké ceny Číny, kde se vesele předjíždělo již v poslední zatáčce a došlo ke kontaktu mezi Hamiltonem a Webberem.
Jenže šéf Ferrari Stefano Domenicali upozorňuje na jinou část pravidel: "Mělo by existovat pravidlo, že během posledního kola nesmíte předjet. Dle našeho poznání pravidel je to úplně jasné, ale počkejme na to, s čím přijdou komisaři."
Článek 40.30 sportovních pravidel pro rok 2010 opravdu říká, že "pokud závod končí za safety carem a ten zajede ke konci posledního kola do boxů, vozy normálně projedou cílem bez předjíždění."
Ke zmatku ale může dojít, pokud po zajetí safety caru do boxů je máváno zelenými vlajkami. Podle Rosse Brawna totiž bylo signalizováno, že safety car zamíří před koncem posledního kola do boxů, díky čemuž bylo předjetí v pořádku.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.