Komisaři, kteří měli dnes pod palcem Velkou cenu Monaka, včetně jejich pomocníka z řad pilotů Damona Hilla, jsou i po jejím skončení zaneprázdněni. Vyšetřují totiž manévr Michaela Schumachera, který v posledním kole, kdy zároveň zajel safety car do boxů, předjel Fernanda Alonsa.
Piloti závod dojížděli za safety carem, který před cílovou rovinkou zajel do boxů. Schumacher toho využil a v poslední zatáčce se dostal před Alonsa. Bylo to legální?
Dle televizních záběrů jde vidět, že Schumacher k předjetí nasadil až za safety car čárou, z tohoto pohledu by byl tedy manévr zcela legální. Při předjetí totiž piloti nemusí čekat na protnutí cílové čáry, podobně jako tomu bylo během Velké ceny Číny, kde se vesele předjíždělo již v poslední zatáčce a došlo ke kontaktu mezi Hamiltonem a Webberem.
Jenže šéf Ferrari Stefano Domenicali upozorňuje na jinou část pravidel: "Mělo by existovat pravidlo, že během posledního kola nesmíte předjet. Dle našeho poznání pravidel je to úplně jasné, ale počkejme na to, s čím přijdou komisaři."
Článek 40.30 sportovních pravidel pro rok 2010 opravdu říká, že "pokud závod končí za safety carem a ten zajede ke konci posledního kola do boxů, vozy normálně projedou cílem bez předjíždění."
Ke zmatku ale může dojít, pokud po zajetí safety caru do boxů je máváno zelenými vlajkami. Podle Rosse Brawna totiž bylo signalizováno, že safety car zamíří před koncem posledního kola do boxů, díky čemuž bylo předjetí v pořádku.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.