Dopolední trénink na Velkou cenu Monaka se dá popsat jako cokoli jen ne nudný. Piloti měli se svými vozy plné ruce práce a pořadí na čelních pozicích bylo proměnlivé jako jarní počasí. Fernando Alonso doplatil na přílišnou snahu a bude rád, když stihne kvalifikaci.
Dopolední trénink v Monaku byl nabitý vypjatými okamžiky. O rozruch se jako první postaral Timo Glock, když mu po třech odjetých kolech vůz vypověděl službu přímo na trati. Necelých deset minut poté se Fernando Alonso zasloužil o vyvěšení žlutých vlajek. Španěl kraloval oběma čtvrtečním tréninkům na okruhu v Monte Carlu. K podobnému výsledku měl nakročeno i dnes, nezvládl však svůj vůz v zatáčce Massenet a řádně ho obouchal o bariéry. Alonsovi se nic nestalo, mechaniky Ferrari však čekají perné chvilky.Nepříjemné okamžiky zažili přímo na trati také Michael Schumacher a Vitalij Petrov. Oba měli krátce po sobě plné ruce práce se zvládnutím svých vozů v zatáčce Mirabeu. Byli úspěšní. Méně už se dařilo Adrianu Sutilovi, který u Casina urazil kus zadního křídla.
Alonso byl bezprostředně po nehodě obsypán reportéry. "Udělal jsem chybu," přiznal.
Zmatek panující na trati se promítl i do výsledků. Na prvních pěti místech se neustále střídala jména podle toho, kdo měl zrovna čistou trať a kdo se na ní dokázal udržet. Druhé polovině šedesátiminutovky vévodil Mark Webber. V samotném závěru ho vak dokázali překonat Robert Kubica a Felipe Massa. Pouze tito tři jezdci pokořili hranici 1:14 minut.Na druhém konci startovního pole odváděl dobrou práci Kovalainen na Lotusu. Za nejrychlejším časem zaostal o necelé tři vteřiny. Znovu se však potýká se závadou převodovky, tým potvrdil nefunkčnost druhého převodového stupně. Problémy měli také u HRT, mechanici však dokázali Sennův volant spravit včas. Jisté je, že závod s časem budou nyní svádět ve Ferrari. Kvalifikace začíná už je dvě odpoledne a na Alonsově voze bude spousta práce.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.