Dopolední trénink na Velkou cenu Monaka se dá popsat jako cokoli jen ne nudný. Piloti měli se svými vozy plné ruce práce a pořadí na čelních pozicích bylo proměnlivé jako jarní počasí. Fernando Alonso doplatil na přílišnou snahu a bude rád, když stihne kvalifikaci.
Dopolední trénink v Monaku byl nabitý vypjatými okamžiky. O rozruch se jako první postaral Timo Glock, když mu po třech odjetých kolech vůz vypověděl službu přímo na trati. Necelých deset minut poté se Fernando Alonso zasloužil o vyvěšení žlutých vlajek. Španěl kraloval oběma čtvrtečním tréninkům na okruhu v Monte Carlu. K podobnému výsledku měl nakročeno i dnes, nezvládl však svůj vůz v zatáčce Massenet a řádně ho obouchal o bariéry. Alonsovi se nic nestalo, mechaniky Ferrari však čekají perné chvilky.Nepříjemné okamžiky zažili přímo na trati také Michael Schumacher a Vitalij Petrov. Oba měli krátce po sobě plné ruce práce se zvládnutím svých vozů v zatáčce Mirabeu. Byli úspěšní. Méně už se dařilo Adrianu Sutilovi, který u Casina urazil kus zadního křídla.
Alonso byl bezprostředně po nehodě obsypán reportéry. "Udělal jsem chybu," přiznal.
Zmatek panující na trati se promítl i do výsledků. Na prvních pěti místech se neustále střídala jména podle toho, kdo měl zrovna čistou trať a kdo se na ní dokázal udržet. Druhé polovině šedesátiminutovky vévodil Mark Webber. V samotném závěru ho vak dokázali překonat Robert Kubica a Felipe Massa. Pouze tito tři jezdci pokořili hranici 1:14 minut.Na druhém konci startovního pole odváděl dobrou práci Kovalainen na Lotusu. Za nejrychlejším časem zaostal o necelé tři vteřiny. Znovu se však potýká se závadou převodovky, tým potvrdil nefunkčnost druhého převodového stupně. Problémy měli také u HRT, mechanici však dokázali Sennův volant spravit včas. Jisté je, že závod s časem budou nyní svádět ve Ferrari. Kvalifikace začíná už je dvě odpoledne a na Alonsově voze bude spousta práce.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.