Fernando Alonso byl nejrychlejší v úvodním tréninku před nedělní Velkou cenou Monaka na známém okruhu vedoucími úzkými a klikatými uličkami tamějšího knížectví. Na záda mu nejvíce dýchal Sebastian Vettel na Red Bullu.
Mezi prvním Alonsem a třetím Robertem Kubicou byl těsný rozdíl 0,089 vteřiny. Trénink začal v poklidu, během prvních 20 se nikdo nesnažil zajet bleskurychlý čas.
Na čele se střídali Felipe Massa s dvojicí McLarenu, na chvíli se tam objevil i Kubica. Dvacet minut před koncem překonal Alonso jako prvním hranici 1:16 min (1:15,927).
Do první šestky před Hamiltona s Buttonem se prosadili ještě Webber, Massa a Schumacher, jenž zdejší trať zná velmi dobře. Z nováčků byl nejrychlejší Timo Glock na Virginu, když překonal oba piloty Lotusu.
Rovinkám kraloval Kubica, jemuž za tunelem naměřili maximální rychlost 284 km/hod. Druhou nejvyšší rychlostí se zde prohnal Hamilton - 283 km/hod, jeho kolega Button zde byl šestý nejrychlejší - 282 km/hod. Stejné rychlosti jako Hamilton dosáhl rovněž Sutil, o chloupek lepší než než Button byli naopak Petrov s Liuzzim. Šest nejrychlejších vozů patřilo tedy třem stájím: Renaultu, McLarenu a Force Indii.
Na náročné městské trati jsme byli dopoledne svědky dvou havárií: to když se Karun Chandhok roztočil a otřel svůj vůz o svodidla v Massenet, a pak když Kamuj Kobajaši špatně najel do zatáčky u bazénu, přeskočil přes obrubníky a svou jízdu zakončil taktéž o svodidla.
Přes obavy o chaos kvůli početnému poli s výrazně pomalejšími monoposty jinak nedošlo k vážnějším incidentům. Jen tu a tam si někdo byl nucen zkrátit šikanu za tunelem.
Mercedes se vrátil k předchozímu kratšímu rozvoru svého vozu W01 kvůli lepší ovladatelnosti v prudkých a pomalých zatáčkách, kterých je v Monaku požehnaně.
Do úvodního tréninku se výjimečně nezapojil testovací pilot Paul di Resta, jak mu bylo slibováno na počátku sezóny. Není tajemstvím, že tento tah se závodním pilotům nelíbí a aspoň na tomto městském okruhu si Adrian Sutil s Vitantoniem Liuzzim vymohli co nejvíce času na trati.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.