Fernando Alonso byl nejrychlejší v úvodním tréninku před nedělní Velkou cenou Monaka na známém okruhu vedoucími úzkými a klikatými uličkami tamějšího knížectví. Na záda mu nejvíce dýchal Sebastian Vettel na Red Bullu.
Mezi prvním Alonsem a třetím Robertem Kubicou byl těsný rozdíl 0,089 vteřiny. Trénink začal v poklidu, během prvních 20 se nikdo nesnažil zajet bleskurychlý čas.
Na čele se střídali Felipe Massa s dvojicí McLarenu, na chvíli se tam objevil i Kubica. Dvacet minut před koncem překonal Alonso jako prvním hranici 1:16 min (1:15,927).
Do první šestky před Hamiltona s Buttonem se prosadili ještě Webber, Massa a Schumacher, jenž zdejší trať zná velmi dobře. Z nováčků byl nejrychlejší Timo Glock na Virginu, když překonal oba piloty Lotusu.
Rovinkám kraloval Kubica, jemuž za tunelem naměřili maximální rychlost 284 km/hod. Druhou nejvyšší rychlostí se zde prohnal Hamilton - 283 km/hod, jeho kolega Button zde byl šestý nejrychlejší - 282 km/hod. Stejné rychlosti jako Hamilton dosáhl rovněž Sutil, o chloupek lepší než než Button byli naopak Petrov s Liuzzim. Šest nejrychlejších vozů patřilo tedy třem stájím: Renaultu, McLarenu a Force Indii.
Na náročné městské trati jsme byli dopoledne svědky dvou havárií: to když se Karun Chandhok roztočil a otřel svůj vůz o svodidla v Massenet, a pak když Kamuj Kobajaši špatně najel do zatáčky u bazénu, přeskočil přes obrubníky a svou jízdu zakončil taktéž o svodidla.
Přes obavy o chaos kvůli početnému poli s výrazně pomalejšími monoposty jinak nedošlo k vážnějším incidentům. Jen tu a tam si někdo byl nucen zkrátit šikanu za tunelem.
Mercedes se vrátil k předchozímu kratšímu rozvoru svého vozu W01 kvůli lepší ovladatelnosti v prudkých a pomalých zatáčkách, kterých je v Monaku požehnaně.
Do úvodního tréninku se výjimečně nezapojil testovací pilot Paul di Resta, jak mu bylo slibováno na počátku sezóny. Není tajemstvím, že tento tah se závodním pilotům nelíbí a aspoň na tomto městském okruhu si Adrian Sutil s Vitantoniem Liuzzim vymohli co nejvíce času na trati.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.