Fernando Alonso byl nejrychlejší v úvodním tréninku před nedělní Velkou cenou Monaka na známém okruhu vedoucími úzkými a klikatými uličkami tamějšího knížectví. Na záda mu nejvíce dýchal Sebastian Vettel na Red Bullu.
Mezi prvním Alonsem a třetím Robertem Kubicou byl těsný rozdíl 0,089 vteřiny. Trénink začal v poklidu, během prvních 20 se nikdo nesnažil zajet bleskurychlý čas.
Na čele se střídali Felipe Massa s dvojicí McLarenu, na chvíli se tam objevil i Kubica. Dvacet minut před koncem překonal Alonso jako prvním hranici 1:16 min (1:15,927).
Do první šestky před Hamiltona s Buttonem se prosadili ještě Webber, Massa a Schumacher, jenž zdejší trať zná velmi dobře. Z nováčků byl nejrychlejší Timo Glock na Virginu, když překonal oba piloty Lotusu.
Rovinkám kraloval Kubica, jemuž za tunelem naměřili maximální rychlost 284 km/hod. Druhou nejvyšší rychlostí se zde prohnal Hamilton - 283 km/hod, jeho kolega Button zde byl šestý nejrychlejší - 282 km/hod. Stejné rychlosti jako Hamilton dosáhl rovněž Sutil, o chloupek lepší než než Button byli naopak Petrov s Liuzzim. Šest nejrychlejších vozů patřilo tedy třem stájím: Renaultu, McLarenu a Force Indii.
Na náročné městské trati jsme byli dopoledne svědky dvou havárií: to když se Karun Chandhok roztočil a otřel svůj vůz o svodidla v Massenet, a pak když Kamuj Kobajaši špatně najel do zatáčky u bazénu, přeskočil přes obrubníky a svou jízdu zakončil taktéž o svodidla.
Přes obavy o chaos kvůli početnému poli s výrazně pomalejšími monoposty jinak nedošlo k vážnějším incidentům. Jen tu a tam si někdo byl nucen zkrátit šikanu za tunelem.
Mercedes se vrátil k předchozímu kratšímu rozvoru svého vozu W01 kvůli lepší ovladatelnosti v prudkých a pomalých zatáčkách, kterých je v Monaku požehnaně.
Do úvodního tréninku se výjimečně nezapojil testovací pilot Paul di Resta, jak mu bylo slibováno na počátku sezóny. Není tajemstvím, že tento tah se závodním pilotům nelíbí a aspoň na tomto městském okruhu si Adrian Sutil s Vitantoniem Liuzzim vymohli co nejvíce času na trati.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.