Čeká nás nejprestižnější závod sezony, Velká Cena Monte Carla. Je snem snad každého pilota tento závod vyhrát. V dosavadní historii se to podařilo 30 pilotům. Neméně důležitá však bude i kvalifikace, protože hned v 25 případech se vítěz kvalifikace radoval i z prvenství v závodu.
Dosavadní vítězové Grand Prix Monaka:2009 Jenson Button - Brawn-Mercedes2008 Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes2007 Fernando Alonso - McLaren-Mercedes2006 Fernando Alonso - Renault2005 Kimi Räikkönen - McLaren-Mercedes2004 Jarno Trulli - Renault2003 Juan Pablo Montoya - Williams-BMW2002 David Coulthard - McLaren-Mercedes2001 Michael Schumacher - Ferrari2000 David Coulthard - McLaren-Mercedes1999 Michael Schumacher - Ferrari1998 Mika Häkkinen - McLaren-Mercedes1997 Michael Schumacher - Ferrari1996 Olivier Panis - Ligier-Mugen-Honda1995 Michael Schumacher - Benetton-Renault1994 Michael Schumacher - Benetton-Ford1993 Ayrton Senna - McLaren-Ford1992 Ayrton Senna - McLaren-Honda1991 Ayrton Senna - McLaren-Honda1990 Ayrton Senna - McLaren-Honda1989 Ayrton Senna - McLaren-Honda1988 Alain Prost - McLaren-Honda1987 Ayrton Senna - Lotus-Honda1986 Alain Prost - McLaren-TAG1985 Alain Prost - McLaren-TAG1984 Alain Prost - McLaren-TAG1983 Keke Rosberg - Williams-Ford1982 Ricardo Patrese - Brabham-Ford1981 Gilles Villeneuve - Ferrari1980 Carlos Reutemann - Williams-Ford1979 Jody Scheckter - Ferrari1978 Patrick Depailler - Tyrrell-Ford1977 Jody Scheckter - Wolf-ford1976 Niki Lauda - Ferrari1975 Niki Lauda - Ferrari1974 Ronnie Peterson - Lotus-Ford1973 Jackie Stewart - Tyrrell-Ford1972 Jean-Pierre Beltoise - BRM1971 Jackie Stewart - Tyrrell-Ford1970 Jochen Rindt - Lotus-Ford1969 Graham Hill - Lotus-Ford1968 Graham Hill - Lotus-Ford1967 Denny Hulme - Brabham-Repco1966 Jackie Stewart - BRM1965 Graham Hill - BRM1964 Graham Hill - BRM1963 Graham Hill - BRM1962 Bruce McLaren - Cooper-Climax1961 Stirling Moss - Lotus-Climax1960 Stirling Moss - Lotus-Climax1959 Jack Brabham - Cooper-Climax1958 Maurice Trintignant - Cooper-Climax1957 Juan Manuel Fangio - Maserati1956 Stirling Moss - Maserati1955 Maurice Trintignant - Ferrari1950 Juan Manuel Fangio - Alfa Romeo
Dosavadní vítězové pole position v Monaku:2009 Jenson Button - Brawn-Mercedes2008 Felipe Massa - Ferrari2007 Fernando Alonso - McLaren-Mercedes2006 Fernando Alonso - Renault2005 Kimi Räikkönen - McLaren-Mercedes2004 Jarno Trulli - Renault2003 Ralf Schumacher - Williams-BMW2002 Juan Pablo Montoya - Williams-BMW2001 David Coulthard - McLaren-Mercedes2000 Michael Schumacher - Ferrari1999 Mika Häkkinen - McLaren-Mercedes1998 Mika Häkkinen - McLaren-Mercedes1997 Heinz-Harald Frentzen - Williams-Renault1996 Michael Schumacher - Ferrari1995 Damon Hill - Williams-Renault1994 Michael Schumacher - Benetton-Ford1993 Alain Prost - Williams-Renault1992 Nigel Mansell - Williams-Renault1991 Ayrton Senna - McLaren-Honda1990 Ayrton Senna - McLaren-Honda1989 Ayrton Senna - McLaren-Honda1988 Ayrton Senna - McLaren-Honda1987 Nigel Mansell - Williams-Honda1986 Alain Prost - McLaren-TAG1985 Ayrton Senna - Lotus-Renault1984 Alain Prost - McLaren-TAG1983 Alain Prost - Renault1982 René Arnoux - Renault1981 Nélson Piquet - Brabham-Ford1980 Didier Pironi - Ligier-Ford1979 Jody Scheckter - Ferrari1978 Carlos Reutemann - Ferrari1977 John Watson - Brabham-Alfa Romeo1976 Niki Lauda - Ferrari1975 Niki Lauda - Ferrari1974 Niki Lauda - Ferrari1973 Jackie Stewart - Tyrrell-Ford1972 Emerson Fittipaldi - Lotus-Ford1971 Jackie Stewart - Tyrrell-Ford1970 Jackie Stewart - March-Ford1969 Jackie Stewart - Matra-Ford1968 Graham Hill - Lotus-Ford1967 Jack Brabham - Brabham-Repco1966 Jim Clark - Lotus-Climax1965 Graham Hill - BRM1964 Jim Clark - Lotus-Climax1963 Jim Clark - Lotus-Climax1962 Jim Clark - Lotus-Climax1961 Stirling Moss - Lotus-Climax1960 Stirling Moss - Lotus-Climax1959 Stirling Moss - Cooper-Climax1958 Tony Brookes - Vanwall1957 Juan Manuel Fangio - Maserati1956 Juan Manuel Fangio - Ferrari1955 Juan Manuel Fangio - Mercedes1950 Juan Manuel Fangio - Alfa Romeo
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.