Čeká nás nejprestižnější závod sezony, Velká Cena Monte Carla. Je snem snad každého pilota tento závod vyhrát. V dosavadní historii se to podařilo 30 pilotům. Neméně důležitá však bude i kvalifikace, protože hned v 25 případech se vítěz kvalifikace radoval i z prvenství v závodu.
Dosavadní vítězové Grand Prix Monaka:2009 Jenson Button - Brawn-Mercedes2008 Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes2007 Fernando Alonso - McLaren-Mercedes2006 Fernando Alonso - Renault2005 Kimi Räikkönen - McLaren-Mercedes2004 Jarno Trulli - Renault2003 Juan Pablo Montoya - Williams-BMW2002 David Coulthard - McLaren-Mercedes2001 Michael Schumacher - Ferrari2000 David Coulthard - McLaren-Mercedes1999 Michael Schumacher - Ferrari1998 Mika Häkkinen - McLaren-Mercedes1997 Michael Schumacher - Ferrari1996 Olivier Panis - Ligier-Mugen-Honda1995 Michael Schumacher - Benetton-Renault1994 Michael Schumacher - Benetton-Ford1993 Ayrton Senna - McLaren-Ford1992 Ayrton Senna - McLaren-Honda1991 Ayrton Senna - McLaren-Honda1990 Ayrton Senna - McLaren-Honda1989 Ayrton Senna - McLaren-Honda1988 Alain Prost - McLaren-Honda1987 Ayrton Senna - Lotus-Honda1986 Alain Prost - McLaren-TAG1985 Alain Prost - McLaren-TAG1984 Alain Prost - McLaren-TAG1983 Keke Rosberg - Williams-Ford1982 Ricardo Patrese - Brabham-Ford1981 Gilles Villeneuve - Ferrari1980 Carlos Reutemann - Williams-Ford1979 Jody Scheckter - Ferrari1978 Patrick Depailler - Tyrrell-Ford1977 Jody Scheckter - Wolf-ford1976 Niki Lauda - Ferrari1975 Niki Lauda - Ferrari1974 Ronnie Peterson - Lotus-Ford1973 Jackie Stewart - Tyrrell-Ford1972 Jean-Pierre Beltoise - BRM1971 Jackie Stewart - Tyrrell-Ford1970 Jochen Rindt - Lotus-Ford1969 Graham Hill - Lotus-Ford1968 Graham Hill - Lotus-Ford1967 Denny Hulme - Brabham-Repco1966 Jackie Stewart - BRM1965 Graham Hill - BRM1964 Graham Hill - BRM1963 Graham Hill - BRM1962 Bruce McLaren - Cooper-Climax1961 Stirling Moss - Lotus-Climax1960 Stirling Moss - Lotus-Climax1959 Jack Brabham - Cooper-Climax1958 Maurice Trintignant - Cooper-Climax1957 Juan Manuel Fangio - Maserati1956 Stirling Moss - Maserati1955 Maurice Trintignant - Ferrari1950 Juan Manuel Fangio - Alfa Romeo
Dosavadní vítězové pole position v Monaku:2009 Jenson Button - Brawn-Mercedes2008 Felipe Massa - Ferrari2007 Fernando Alonso - McLaren-Mercedes2006 Fernando Alonso - Renault2005 Kimi Räikkönen - McLaren-Mercedes2004 Jarno Trulli - Renault2003 Ralf Schumacher - Williams-BMW2002 Juan Pablo Montoya - Williams-BMW2001 David Coulthard - McLaren-Mercedes2000 Michael Schumacher - Ferrari1999 Mika Häkkinen - McLaren-Mercedes1998 Mika Häkkinen - McLaren-Mercedes1997 Heinz-Harald Frentzen - Williams-Renault1996 Michael Schumacher - Ferrari1995 Damon Hill - Williams-Renault1994 Michael Schumacher - Benetton-Ford1993 Alain Prost - Williams-Renault1992 Nigel Mansell - Williams-Renault1991 Ayrton Senna - McLaren-Honda1990 Ayrton Senna - McLaren-Honda1989 Ayrton Senna - McLaren-Honda1988 Ayrton Senna - McLaren-Honda1987 Nigel Mansell - Williams-Honda1986 Alain Prost - McLaren-TAG1985 Ayrton Senna - Lotus-Renault1984 Alain Prost - McLaren-TAG1983 Alain Prost - Renault1982 René Arnoux - Renault1981 Nélson Piquet - Brabham-Ford1980 Didier Pironi - Ligier-Ford1979 Jody Scheckter - Ferrari1978 Carlos Reutemann - Ferrari1977 John Watson - Brabham-Alfa Romeo1976 Niki Lauda - Ferrari1975 Niki Lauda - Ferrari1974 Niki Lauda - Ferrari1973 Jackie Stewart - Tyrrell-Ford1972 Emerson Fittipaldi - Lotus-Ford1971 Jackie Stewart - Tyrrell-Ford1970 Jackie Stewart - March-Ford1969 Jackie Stewart - Matra-Ford1968 Graham Hill - Lotus-Ford1967 Jack Brabham - Brabham-Repco1966 Jim Clark - Lotus-Climax1965 Graham Hill - BRM1964 Jim Clark - Lotus-Climax1963 Jim Clark - Lotus-Climax1962 Jim Clark - Lotus-Climax1961 Stirling Moss - Lotus-Climax1960 Stirling Moss - Lotus-Climax1959 Stirling Moss - Cooper-Climax1958 Tony Brookes - Vanwall1957 Juan Manuel Fangio - Maserati1956 Juan Manuel Fangio - Ferrari1955 Juan Manuel Fangio - Mercedes1950 Juan Manuel Fangio - Alfa Romeo
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.