Michael Schumacher se staví skepticky k nevyslyšení žádosti pilotů rozdělení kvalifikace v Monaku. Závodníci mají strach z příliš velkého počtu aut v těsných uličkách Monte Carla.
Všech čtyřiadvacet jezdců formule jedna se jednomyslně shodlo na tom, že by bylo lepší kvalifikaci ze standardního dvacetiminutového bloku rozdělit na dvě desetiminutové části. Týmy se ale na změně formátu nedokázaly dohodnout. Schumacher z neúspěchu viní šéfy některých stájí, kteří by z problémů favoritů mohli těžit. "Šéfové některých týmů se raději vypořádají s chaosem a možná z toho vytěží víc než z rozumné kvalifikace. Takhle to prostě je, musíme se s tím vypořádat. Uvidíme, kdo na tom bude bit," míní Schumacher.
Trať v Monte Carlu je pověstná svými extrémně úzkými zákrutySedminásobný šampion závodil ve formuli jedna i v dobách, kdy se mistrovství účastnilo víc než současných čtyřiadvacet vozů. Tenkrát však byla kvalifikace delší. Tím se snižovala šance, že se na trati sejdou všechny vozy naráz. "Pole je teď vyrovnanější, v minulosti byly normální pěti šestiminutové rozdíly mezi prvními a posledními. Teď je víc aut v těsných soubojích. Když vyjede dvacet čtyři vozů na 3,6 kilometrů dlouhou trať, vychází to na méně než 200 metrů mezi dvěma vozy. To není pro kvalifikaci moc. První část bude zajímavá," shrnul Schumacher.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.