Šéf týmu Mclaren Martin Whitmarsh je zklamaný zákazem F-kanálů. Asociace týmů formule jedna se shodla na tom, že tento prvek už příští rok nebude přípustný.
S důmyslným aerodynamickým prvkem přišla jako první právě stáj z Wokingu. Piloti mohou nohou z kokpitu ovládat zařízení, kterým oddělují vzdušné proudy za zadním křídlem. Whitmarsh toto řešení hájí jako důkaz toho, co všechno je možné v krátké době vyvinout s nízkými náklady. "Jsme velmi hrdí na naše lidi, kteří vymysleli F-kanály. V porovnání s některými dalšími prvky je jejich použití velmi levné a mají hned několik výhod pro tento sport," řekl Whitmarsh. McLaren se na mítinku FOTA výrazně snažil prosadit, aby využití F-kanálů zůstalo legální i příští rok. To se však nepodařilo. Týmy nebyly spokojené s náklady, které s sebou vývoj tohoto prvku nese.
"Není to drahé, je zapotřebí jen trocha důvtipu. Osobně jsem z toho hodně smutný, ale budeme pokračovat ve vývoji v této oblasti. Spousta týmů už v této oblasti i tak vyvíjí," podotkl šéf britského týmu. F-kanály už na svých vozech nasadilo Ferrari i Sauber, i když technické řešení ovládání je poněkud jiné.
Martin Whitmarsh: "Budeme pokračovat ve vývoji v této oblasti."
Martin Whitmarsh však zároveň vyzdvihl přínos Asociace týmů formule jedna pro sport. Týmy jsou podle něj schopné spolupracovat a vypořádat se s technickými novinkami lépe než dříve. "Ve Formuli 1 bývalo právo veta, které mohlo teoreticky zablokovat cokoli. Jakýkoli tým mohl jednohlasně zabránit technickým inovacím. To bylo užitečné, když jste hájili vlastní technologii, ale pro sport bylo těžké se vyvíjet a čelit novým výzvám. Pokud jsme teď spokojeni s hlasováním na principu většiny, musíme být připraveni na omezení, která nám to přinese. Čas od času se objeví rozhodnutí, ze kterých nebudeme mít radost, ale celkově jsou rozhodnutí FOTA správná," uznal Whitmarsh.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.