Šéf týmu Mclaren Martin Whitmarsh je zklamaný zákazem F-kanálů. Asociace týmů formule jedna se shodla na tom, že tento prvek už příští rok nebude přípustný.
S důmyslným aerodynamickým prvkem přišla jako první právě stáj z Wokingu. Piloti mohou nohou z kokpitu ovládat zařízení, kterým oddělují vzdušné proudy za zadním křídlem. Whitmarsh toto řešení hájí jako důkaz toho, co všechno je možné v krátké době vyvinout s nízkými náklady. "Jsme velmi hrdí na naše lidi, kteří vymysleli F-kanály. V porovnání s některými dalšími prvky je jejich použití velmi levné a mají hned několik výhod pro tento sport," řekl Whitmarsh. McLaren se na mítinku FOTA výrazně snažil prosadit, aby využití F-kanálů zůstalo legální i příští rok. To se však nepodařilo. Týmy nebyly spokojené s náklady, které s sebou vývoj tohoto prvku nese.
"Není to drahé, je zapotřebí jen trocha důvtipu. Osobně jsem z toho hodně smutný, ale budeme pokračovat ve vývoji v této oblasti. Spousta týmů už v této oblasti i tak vyvíjí," podotkl šéf britského týmu. F-kanály už na svých vozech nasadilo Ferrari i Sauber, i když technické řešení ovládání je poněkud jiné.
Martin Whitmarsh: "Budeme pokračovat ve vývoji v této oblasti."
Martin Whitmarsh však zároveň vyzdvihl přínos Asociace týmů formule jedna pro sport. Týmy jsou podle něj schopné spolupracovat a vypořádat se s technickými novinkami lépe než dříve. "Ve Formuli 1 bývalo právo veta, které mohlo teoreticky zablokovat cokoli. Jakýkoli tým mohl jednohlasně zabránit technickým inovacím. To bylo užitečné, když jste hájili vlastní technologii, ale pro sport bylo těžké se vyvíjet a čelit novým výzvám. Pokud jsme teď spokojeni s hlasováním na principu většiny, musíme být připraveni na omezení, která nám to přinese. Čas od času se objeví rozhodnutí, ze kterých nebudeme mít radost, ale celkově jsou rozhodnutí FOTA správná," uznal Whitmarsh.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.