McLaren stejně jako většina ostatních týmů připravují pro Barcelony rozsáhlé úpravy svého monopostu, aby byli schopni držet krok s Red Bullem a zlepšit svou rychlost na jednoho kolo. Šéf inženýrů prozrazuje, co nového chystají a také to, jak vnímali své výkony v prvních čtyřech závodech sezóny.
Šéf inženýrů Tim Goss prozradil, co nového tým z Wokingu pro svůj vůz MP4-25 chystá: "Do Španělska přivezeme významná vylepšení. Máme nové přední a zadní křídlo - obě se od svých minulých verzí dosti liší.
Drobných úprav dozná i podlaha v v zadní části auta a další oblasti. To jsou asi největší změny, která nejvíce ovlivní výkonnost vozu."
Podle Gosse tým od počátku sezóny učinil pokrok kvalifikační rychlosti. Přiznává, že výkonnost Red Bullu je překvapila: "Během testů v Barceloně v únoru jsme si docela věřili. V Bahrajn nás však zarazil: na nejrychlejší, obzvlášť Red Bull, jsme poněkud ztráceli.
Button během kvalifikace v Šanghaji
Do Malajsie jsme nastoupili s významnými změnami a opravdu jsme čekali, že v kvalifikaci budeme konkurenceschopní. Ale kvůli chybám, jež jsme v tamějším počasí udělali, jsme to nemohli prokázat.
V Číně - krom chybičky Lewise v kvalifikaci, se ukázalo, že jsme ztrátu stáhli. Na Red Bull jsme tam ztráceli dvě či tři desetiny.
Práce týmu v boxech
Jak si povedeme v Barceloně bude záležet na změnách, jež chystáme na voze. Učinili jsme slušný pokrok, očekáváme však, že totéž učiní ostatní týmy - obzvlášť Ferrari, které má již také vlastní systém pro snížení odporu zadního křídla."
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.