Jean Todt včera prohlásil, že se FIA bude snažit prosadit zavedení systému pro rekuperaci kinetické energie (KERS) již od příští sezóny.
Po jeho krátkém nasazení v minulé sezóně se letos týmy (v rámci FOTA) gentlemansky dohodly, že jej nebudou využívat, byť by jeho nasazení bylo zcela v souladu s letošními technickými předpisy.
Tento systém se určitě vrátí v roce 2013, kdy začne monoposty Formule 1 pohánět zcela nový motor (předběžně se hovoří o 1,5 l bi-turbu s přímým vstřikem a výkonem kolem 700 koní).
Zavedení KERSu již od příštího roku podporují Ferrari, Renault a Williams. Prezident FIA Jean Todt včera rovněž přiznal, že se vážně zasadí o jeho brzký návrat. Podle něj je důležitou součástí F1, která by měla být "poslem nových technologií."
Se svou nabídkou dle posledních zpráv přispěchala i britská společnost Flybrid Systems, kterou v roce 2007 založili původní inženýři závodního týmu Renaultu a která se tímto uchází o místo nezávislého dodavatele KERSu pro F1.
Loňský setrvačníkový KERS Flybridu: 60 tis. ot./min, 82 koní navíc, 400 kJ využitelné energie, 25 kg, celkový objem: 13 l
Ferrari s Renaultem již minulý týden na schůzce FOTA prohlásili, že by byli také schopni levně (tj. do 1 milionu Eur) dodávat tento systém. Williams je se svým setrvačníkovým systémem již také připraven.
Týmy o zavedení KERSu od příštího roku budou jednat tento víkend v Barceloně.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.