Jean Todt včera prohlásil, že se FIA bude snažit prosadit zavedení systému pro rekuperaci kinetické energie (KERS) již od příští sezóny.
Po jeho krátkém nasazení v minulé sezóně se letos týmy (v rámci FOTA) gentlemansky dohodly, že jej nebudou využívat, byť by jeho nasazení bylo zcela v souladu s letošními technickými předpisy.
Tento systém se určitě vrátí v roce 2013, kdy začne monoposty Formule 1 pohánět zcela nový motor (předběžně se hovoří o 1,5 l bi-turbu s přímým vstřikem a výkonem kolem 700 koní).
Zavedení KERSu již od příštího roku podporují Ferrari, Renault a Williams. Prezident FIA Jean Todt včera rovněž přiznal, že se vážně zasadí o jeho brzký návrat. Podle něj je důležitou součástí F1, která by měla být "poslem nových technologií."
Se svou nabídkou dle posledních zpráv přispěchala i britská společnost Flybrid Systems, kterou v roce 2007 založili původní inženýři závodního týmu Renaultu a která se tímto uchází o místo nezávislého dodavatele KERSu pro F1.
Loňský setrvačníkový KERS Flybridu: 60 tis. ot./min, 82 koní navíc, 400 kJ využitelné energie, 25 kg, celkový objem: 13 l
Ferrari s Renaultem již minulý týden na schůzce FOTA prohlásili, že by byli také schopni levně (tj. do 1 milionu Eur) dodávat tento systém. Williams je se svým setrvačníkovým systémem již také připraven.
Týmy o zavedení KERSu od příštího roku budou jednat tento víkend v Barceloně.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.