Jean Todt včera prohlásil, že se FIA bude snažit prosadit zavedení systému pro rekuperaci kinetické energie (KERS) již od příští sezóny.
Po jeho krátkém nasazení v minulé sezóně se letos týmy (v rámci FOTA) gentlemansky dohodly, že jej nebudou využívat, byť by jeho nasazení bylo zcela v souladu s letošními technickými předpisy.
Tento systém se určitě vrátí v roce 2013, kdy začne monoposty Formule 1 pohánět zcela nový motor (předběžně se hovoří o 1,5 l bi-turbu s přímým vstřikem a výkonem kolem 700 koní).
Zavedení KERSu již od příštího roku podporují Ferrari, Renault a Williams. Prezident FIA Jean Todt včera rovněž přiznal, že se vážně zasadí o jeho brzký návrat. Podle něj je důležitou součástí F1, která by měla být "poslem nových technologií."
Se svou nabídkou dle posledních zpráv přispěchala i britská společnost Flybrid Systems, kterou v roce 2007 založili původní inženýři závodního týmu Renaultu a která se tímto uchází o místo nezávislého dodavatele KERSu pro F1.
Loňský setrvačníkový KERS Flybridu: 60 tis. ot./min, 82 koní navíc, 400 kJ využitelné energie, 25 kg, celkový objem: 13 l
Ferrari s Renaultem již minulý týden na schůzce FOTA prohlásili, že by byli také schopni levně (tj. do 1 milionu Eur) dodávat tento systém. Williams je se svým setrvačníkovým systémem již také připraven.
Týmy o zavedení KERSu od příštího roku budou jednat tento víkend v Barceloně.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.