Po náročném úvodu sezóny, kdy týmy Formule 1 cestovali po vzdálených částech světa (Austrálie, Malajsie, Čína), se příští týden představí v prvním evropském závodě v Barceloně. Pro HRT se bude jednat o domácí závod, na který se všichni včetně pilotů hodně těší.
Bruno Senna je sice Brazilec, ale na okruh nedaleko Barcelony má velmi dobré vzpomínky: "Těším se na Velkou cenu Španělska. Barcelona je jednou z mých nejoblíbenějších tratí, dosahoval jsem zde dobrých výsledků a mám na ní dobré vzpomínky.
Poprvé jsem zde testoval s Hondou monopost F1. A pokaždé, když jsem zde před tím závodil, tak jsem vyhrál nebo se umístil na pódiu. Určitě si Barcelonu znovu užiju, i když se jedná o fyzicky velmi náročnou trať s rychlými zatáčkami, kde je obtížné zajet perfektní kolo. Nově představená poslední šikana je také velmi technická. Budu se snažit stavět na výsledcích z minulosti."
Ind Karun Chandhok se do Španělska také velmi těší: "Jezdím zde opravdu rád, jelikož okruh představuje skutečnou výzvu - obsahuje mix rychlých a pomalejších technických úseků.
Sice jsme zde na rozdíl od ostatních nemohli před sezónou testovat, máme pro náš vůz pár vylepšení, která nám pomohou udělat si obrázek o zbytku sezóny. Tým je vysoce motivovaný na náš domácí závod a společně se těšíme na další vývoj auta ve zbývající části sezóny."
Bruno Senna s vozem HRT před Ferrari Felipeho Massy v Číně
Technický ředitel týmu Colin Kolles s rychlostí příliš spokojen není, s dosaženými cíly a postupným pokrokem ano: "Splnili jsme náš další cíl, když jsme s oběma vozy dojeli do cíle v Číně, našem čtvrtém závodu. Období po jeho skončení jsme využili k práci na voze a představení nových dílů. Doufáme, že se nám podaří autu ještě lépe porozumět; potřebujeme zlepšit jeho výkonnost stejně jako splnit nový cíl a dojet do cíle s oběma vozy."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.