Po náročném úvodu sezóny, kdy týmy Formule 1 cestovali po vzdálených částech světa (Austrálie, Malajsie, Čína), se příští týden představí v prvním evropském závodě v Barceloně. Pro HRT se bude jednat o domácí závod, na který se všichni včetně pilotů hodně těší.
Bruno Senna je sice Brazilec, ale na okruh nedaleko Barcelony má velmi dobré vzpomínky: "Těším se na Velkou cenu Španělska. Barcelona je jednou z mých nejoblíbenějších tratí, dosahoval jsem zde dobrých výsledků a mám na ní dobré vzpomínky.
Poprvé jsem zde testoval s Hondou monopost F1. A pokaždé, když jsem zde před tím závodil, tak jsem vyhrál nebo se umístil na pódiu. Určitě si Barcelonu znovu užiju, i když se jedná o fyzicky velmi náročnou trať s rychlými zatáčkami, kde je obtížné zajet perfektní kolo. Nově představená poslední šikana je také velmi technická. Budu se snažit stavět na výsledcích z minulosti."
Ind Karun Chandhok se do Španělska také velmi těší: "Jezdím zde opravdu rád, jelikož okruh představuje skutečnou výzvu - obsahuje mix rychlých a pomalejších technických úseků.
Sice jsme zde na rozdíl od ostatních nemohli před sezónou testovat, máme pro náš vůz pár vylepšení, která nám pomohou udělat si obrázek o zbytku sezóny. Tým je vysoce motivovaný na náš domácí závod a společně se těšíme na další vývoj auta ve zbývající části sezóny."
Bruno Senna s vozem HRT před Ferrari Felipeho Massy v Číně
Technický ředitel týmu Colin Kolles s rychlostí příliš spokojen není, s dosaženými cíly a postupným pokrokem ano: "Splnili jsme náš další cíl, když jsme s oběma vozy dojeli do cíle v Číně, našem čtvrtém závodu. Období po jeho skončení jsme využili k práci na voze a představení nových dílů. Doufáme, že se nám podaří autu ještě lépe porozumět; potřebujeme zlepšit jeho výkonnost stejně jako splnit nový cíl a dojet do cíle s oběma vozy."
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.