Nico Hülkenberg se letos dočkal debutu ve Formuli 1 v barvách Williamsu po boku velezkušeného pilota Rubense Barrichella.
37letý Brazilec před sezónou přestoupil do Williamsu z mistrovského Brawnu, který letos převzal Mercedes. O 15 let mladší kolega, úřadující šampión GP2, se od Rubense má co učit. Občas s otevřenou pusou zírá na to, co dokáže vymáčknout z letošního monopostu FW32.
"Jak s tím dokáže jezdit jen o 0,8 vteřiny pomaleji než ti nejrychlejší, to pro mě zůstává záhadou," prohlásil Hülkenberg před německými novináři. "A také, když je auto velmi špatně ovladatelné [vlivem neoptimalizovaného nastavení], zajede Rubens kolo tak, že to fakt nechápu."
Barrichello (Williams) jede před Massou (Ferrari) během Velké ceny Číny
Nico si z toho ale těžkou hlavu nedělá a situaci vnímá pozitivně: "On je zkušený pilot, který loni vyhrál pár závodu v mistrovském voze. Pokud s ním dokážu udržet tempo v kvalifikaci a porazit jej v závodech, bude to úspěch!" A jak se zdá, nevadilo by mu to ani tehdy, pokud by svého cíle nějakou dobu ještě nedosáhl: "Pro mě je to rok učení a součást vývojového procesu," poznamenává suše na závěr.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.