Bývalý prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Max Mosley prohlásil, že stáj Ferrari by nebyla v mistrovství světa F1 úspěšná, kdyby musela hospodařit s omezeným rozpočtem.
"Pokud by stáj Ferrari musela vyjít se stejným rozpočtem jako ostatní týmy, propadla by," řekl Mosley. "Od ledna do května roku 2008 jsme absolvovali sérii schůzek, s rozpočtovým stropem souhlasil každý, jen lidé z Ferrari byli vždycky proti," řekl Mosley. "Myslím, že je to proto, že vědí, že kdyby měli k dispozici stejnou částku jako ostatní, neuspěli by," dodal.
Odhadovaný rozpočet Ferrari je podle odborné publikace Formula Money 395 milionů dolarů ročně, což je nejvíc ze všech týmů. Mosley se loni, kdy ještě stál v čele FIA, pokoušel zavést rozpočtový strop ve výši šedesáti milionů, proti jeho plánu se ale postavily týmy a hrozilo, že ze šampionátu odejdou. Nakonec došlo k dohodě, stáje se samy zavázaly, že budou postupně své rozpočty snižovat, a Mosley přislíbil, že nebude kandidovat na další funkční období.
Mosley také zaútočil na způsob řízení prezidenta Ferrari Luky di Montezemola. "Luca je na lidi hodný a příjemný, ale podle mého je moc měkký a snadno ovlivnitelný," prohlásil Mosley na adresu jednoho ze svých největších kritiků.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.