Během pátečních tréninků v Číně se dočkáme značného rozšíření vozů s tzv. systém F-kanálu. Tento systém nově použijí stáje Sauber, Ferrari, Williams a Mercedes.
Tvar okruhu v Šanghaji by měl vyhovovat právě vozům s tímto systémem. Kromě McLarenu, který ho používá už od první Velké Ceny, už systém F-kanálu vyvinuli také u Sauberu, během tréninků na VC Austrálie se objevil na voze. V závodu zatím nikoliv. „Podle našeho plánu bychom měli mít vůz s touto úpravou na trati po dobu celého víkendu,“ odhaluje Pedro de la Rosa.Williams oznámil, že pro VC Číny připravil modernizované zadní křídlo, které mimo jiné obsahuje namontování systému F-duct na vůz FW32. Zatím se pouze spekuluje, jestli takto vozy Williams odstartují i do sobotní kvalifikace a nedělního závodu. „Náš systém je velmi podobný tomu, co má McLaren. Zítra ho zkusíme na voze a uvidíme, jaký bude mít přínos,“ připouští Hülkenberg.Systém F-kanálu bude zítra zkoušet také Ferrari. Rivalové z Mercedesu jsou zhruba na stejné úrovni a sytém také hodlají otestovat. Stáj německé značky spočítala, že by jejich vozy měly se systémem F-duct na rovince zrychlit zhruba o 10km/h. „V aerodynamickém tunelu náš systém funguje. Pokud se nám zítra potvrdí naše výsledky, tak ho použijeme i v závodu,“ říká Brawn. Za Ferrari promluvil Alonso: „Pokračujeme ve vývoji vozu, ale tento systém pro nás není prioritou. Jsou zde důležitější oblasti, ve kterých se musíme zlepšit.“
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.