Ron Dennis odhalil, že McLaren byl tou stranou, která dala na konci loňského roku podnět k ukončení exkluzivního partnerství s Mercedesem.
K ukončení dlouhodobé spolupráce došlo na konci roku 2009, kdy se Mercedes-Benz rozhodl převzít tým BrawnGP a plně se soustředit na něj.
Psalo se tehdy o tom, jak je ukončení exkluzivní spolupráce velkou ztrátou pro McLaren a jak na to může v budoucnu doplatit. Dennis však neoblomně tvrdí, že to bylo pro ně to nejlepší - zvlášť s přihlédnutím k faktu, že McLaren bude i nadále od Mercedesu dostávat motory.
Navíc také tvrdí, že to byl McLaren - nikoliv Mercedes - který chtěl dosáhnout určité změny v jejich vztahu. Jeho slova potvrzují také některé další zdroje, podle kterých tehdy Norbert Haug brečel jako malý kluk.
"Bylo to naprosto přátelské," hovoří o bezproblémovém rozchodu s Mercedesem. "Po léta neustále chtěli mít nad McLarenem kontrolu a my jsme jim neustále opakovali, že si tohle nepřejeme. Čím více to chtěli, tím méně jsme jim to chtěli umožnit.
Protože berte v potaz to, k čemu by mohlo dojít: jejich vliv [jakožto automobilky] není vždy produktivní. Prezidenta vymění během jedné noci. Já jsem v této společnosti strávil 30 různých let, spousta přátel a lidí se mnou prošlo dobrým a zlým. Dal jsem Mercedesu a akcionářům jasně najevo, že nejsme na prodej. Vždy po tom prahli.
K rozchodu jsme dali podnět my, chtěli jsme být nezávislí. K ničemu by nedošlo bez naší účasti. I dodávka motorů pro Brawn v roce 2008 [pro sezónu 2009] vyžadovala náš souhlas.
Hamilton s vozem MP4-23 poháněným Mercedesem ve veleúspěšné sezóně 2008
Nakonec jsme byli zcela integrovaným partnerem Mercedesu a stále také jsme. Na trati jsme divokými soupeři, mimo ní jsme ale věrnými přáteli. Nenazval bych to zrovna mileneckou dohodou, ale je to výhodné pro obě strany.
Dostali přesně to, co chtěli: tým Formule 1, nad kterým mají plnou kontrolu, a my dále dostáváme motory a možnost propagovat své produkty a budovat jméno McLarenu. Čili oboustranné vítězství. Když jsme si nakonec uvědomili, že k tomu dojde, dávalo to logiku," odhaluje spokojenost s rozchodem Dennis.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.