Ron Dennis odhalil, že McLaren byl tou stranou, která dala na konci loňského roku podnět k ukončení exkluzivního partnerství s Mercedesem.
K ukončení dlouhodobé spolupráce došlo na konci roku 2009, kdy se Mercedes-Benz rozhodl převzít tým BrawnGP a plně se soustředit na něj.
Psalo se tehdy o tom, jak je ukončení exkluzivní spolupráce velkou ztrátou pro McLaren a jak na to může v budoucnu doplatit. Dennis však neoblomně tvrdí, že to bylo pro ně to nejlepší - zvlášť s přihlédnutím k faktu, že McLaren bude i nadále od Mercedesu dostávat motory.
Navíc také tvrdí, že to byl McLaren - nikoliv Mercedes - který chtěl dosáhnout určité změny v jejich vztahu. Jeho slova potvrzují také některé další zdroje, podle kterých tehdy Norbert Haug brečel jako malý kluk.
"Bylo to naprosto přátelské," hovoří o bezproblémovém rozchodu s Mercedesem. "Po léta neustále chtěli mít nad McLarenem kontrolu a my jsme jim neustále opakovali, že si tohle nepřejeme. Čím více to chtěli, tím méně jsme jim to chtěli umožnit.
Protože berte v potaz to, k čemu by mohlo dojít: jejich vliv [jakožto automobilky] není vždy produktivní. Prezidenta vymění během jedné noci. Já jsem v této společnosti strávil 30 různých let, spousta přátel a lidí se mnou prošlo dobrým a zlým. Dal jsem Mercedesu a akcionářům jasně najevo, že nejsme na prodej. Vždy po tom prahli.
K rozchodu jsme dali podnět my, chtěli jsme být nezávislí. K ničemu by nedošlo bez naší účasti. I dodávka motorů pro Brawn v roce 2008 [pro sezónu 2009] vyžadovala náš souhlas.
Hamilton s vozem MP4-23 poháněným Mercedesem ve veleúspěšné sezóně 2008
Nakonec jsme byli zcela integrovaným partnerem Mercedesu a stále také jsme. Na trati jsme divokými soupeři, mimo ní jsme ale věrnými přáteli. Nenazval bych to zrovna mileneckou dohodou, ale je to výhodné pro obě strany.
Dostali přesně to, co chtěli: tým Formule 1, nad kterým mají plnou kontrolu, a my dále dostáváme motory a možnost propagovat své produkty a budovat jméno McLarenu. Čili oboustranné vítězství. Když jsme si nakonec uvědomili, že k tomu dojde, dávalo to logiku," odhaluje spokojenost s rozchodem Dennis.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.