David Coulthard se opět ukázal při demostračních jízdách s Red Bullem v časných ranních hodinách v ulicích Bogoty před téměř 100 000 fanoušky.
Ti zaplnili ulice hlavního města i přesto, že si museli řádně přivstat - motor byl nastartován v 6.30 hod místního času na náměstí Plaza de Bolivar. Coulthard pak předvedl tři jízdy před davy diváků po obou stranách 7. Avenue, početná návštěva tak brzy ráno a vřelé přijetí jej velmi potěšili.
Prohlásil, že mu při parádičkách chyběl výkon, což bylo způsobeno vysokou nadmořskou výškou Bogoty, kde motory přicházejí až o 35% svého výkonu (kvůli nižšímu obsahu kyslíku ve vzduchu).
"Byl jsem dojat tím, že takové množství lidí vstalo tak brzy. Měli jsme žel drobný problém s nadmořskou výškou a hladkým chodem motoru. Trochu mě trápil jeho výkon při smykování s vozem na místě (tzv. koblizích)," popisuje skotský pilot.
"Ale Kolumbii jsem si opravdu užil. Lidé jsou velmi vřelí a přátelští. Byl jsem překvapen čistotou ulic. Cesty jsou možná trochu hrbolaté, ale jinak to byl nádherný pocit. Určitě si odnáším velmi pozitivní pocity ze svého výletu sem do Bogoty.
Doposud mým jediným kontaktem s touto zemí byl Juan Pablo Montoya, nyní mám svou vlastní osobní zkušenost, což je fantastické," dodal Coulthard, který zakrátko odlétá do Číny, kde si bude plnit své komentátorské povinnosti pro BBC. A další týden už mu to začne - na Hockenheimringu totiž bude debutovat v sérii DTM.
V České republice se letos také máme nač těšit - Red Bull se totiž rozhodl svými demostračními jízdami poctit i naší zemi. Představit by se měl u nás 17. srpna 2010.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.