David Coulthard se opět ukázal při demostračních jízdách s Red Bullem v časných ranních hodinách v ulicích Bogoty před téměř 100 000 fanoušky.
Ti zaplnili ulice hlavního města i přesto, že si museli řádně přivstat - motor byl nastartován v 6.30 hod místního času na náměstí Plaza de Bolivar. Coulthard pak předvedl tři jízdy před davy diváků po obou stranách 7. Avenue, početná návštěva tak brzy ráno a vřelé přijetí jej velmi potěšili.
Prohlásil, že mu při parádičkách chyběl výkon, což bylo způsobeno vysokou nadmořskou výškou Bogoty, kde motory přicházejí až o 35% svého výkonu (kvůli nižšímu obsahu kyslíku ve vzduchu).
"Byl jsem dojat tím, že takové množství lidí vstalo tak brzy. Měli jsme žel drobný problém s nadmořskou výškou a hladkým chodem motoru. Trochu mě trápil jeho výkon při smykování s vozem na místě (tzv. koblizích)," popisuje skotský pilot.
"Ale Kolumbii jsem si opravdu užil. Lidé jsou velmi vřelí a přátelští. Byl jsem překvapen čistotou ulic. Cesty jsou možná trochu hrbolaté, ale jinak to byl nádherný pocit. Určitě si odnáším velmi pozitivní pocity ze svého výletu sem do Bogoty.
Doposud mým jediným kontaktem s touto zemí byl Juan Pablo Montoya, nyní mám svou vlastní osobní zkušenost, což je fantastické," dodal Coulthard, který zakrátko odlétá do Číny, kde si bude plnit své komentátorské povinnosti pro BBC. A další týden už mu to začne - na Hockenheimringu totiž bude debutovat v sérii DTM.
V České republice se letos také máme nač těšit - Red Bull se totiž rozhodl svými demostračními jízdami poctit i naší zemi. Představit by se měl u nás 17. srpna 2010.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.