Výkonný ředitel stáje Mercedes Nick Fry varuje všechny, aby německý tým předčasně neodepisovali, přestože na začátku letošní sezony je zatím pomalejší, než se čekalo.
Tým vítěze Poháru konstruktérů, který v minulé sezoně závodil pod jménem Brawn GP, nedokázal v úvodních třech závodech držet krok s nejlepšími a zaznamenal pouze jedno umístění na pódiu, třetí místo Nika Rosberga v nedělní Velké ceně Malajsie.
Mercedes však zůstává v klidu, věří, že v průběhu šampionátu ztrátu dožene. "Myslím, že máme výjimečně silný tým, a každý, kdo by ho chtěl už teď odepisovat, je blázen," řekl Fry.
"Máme skvělé lidi. Řekl bych, že v Rossovi Brawnovi máme toho nejlepšího technického šéfa, máme nejlepší motory v F1, máme dost finančních prostředků a máme také dva fenomenální piloty," vypočítal Fry. "Jsem velkým optimistou. Nevím, zda letos získáme titul, ale rozhodně budeme silní," předpověděl.
Fry počítá s tím, že sedminásobný mistr světa Michael Schumacher, který se do F1 vrátil po tříleté pauze, ještě ukáže, co v něm je. Už teď mu ale jeho výkony imponují. "Michael je neuvěřitelný. Každým závodem se zlepšuje, pomalu, ale jistě. Malajsie byla pro něj zklamáním, ale on je dospělý a ví, že takové věci se stávají," připomněl technickou závadu vozu, která nedovolila Schumacherovi odjet ani deset kol.
Fry ocenil i druhého pilota Nika Rosberga. "Potvrzuje, co jsme od něj očekávali. On byl první pilot, o kterého jsme se zajímali, před Michaelem (Schumacherem) a Nickem (náhradním pilotem Heidfeldem). Ross i já jsme dobře věděli, že je to vynikající jezdec. Je velmi jistý, velmi sebevědomý," ocenil Fry.
Stáj Mercedes je v průběžném pořadí Poháru konstruktérů čtvrtá za Ferrari, McLarenem a Red Bullem, v mistrovství světa jezdců patří Niku Rosbergovi páté místo, Michael Schumacher je desátý. V čele je Brazilec Felipe Massa na Ferrari.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.