Výkonný ředitel stáje Mercedes Nick Fry varuje všechny, aby německý tým předčasně neodepisovali, přestože na začátku letošní sezony je zatím pomalejší, než se čekalo.
Tým vítěze Poháru konstruktérů, který v minulé sezoně závodil pod jménem Brawn GP, nedokázal v úvodních třech závodech držet krok s nejlepšími a zaznamenal pouze jedno umístění na pódiu, třetí místo Nika Rosberga v nedělní Velké ceně Malajsie.
Mercedes však zůstává v klidu, věří, že v průběhu šampionátu ztrátu dožene. "Myslím, že máme výjimečně silný tým, a každý, kdo by ho chtěl už teď odepisovat, je blázen," řekl Fry.
"Máme skvělé lidi. Řekl bych, že v Rossovi Brawnovi máme toho nejlepšího technického šéfa, máme nejlepší motory v F1, máme dost finančních prostředků a máme také dva fenomenální piloty," vypočítal Fry. "Jsem velkým optimistou. Nevím, zda letos získáme titul, ale rozhodně budeme silní," předpověděl.
Fry počítá s tím, že sedminásobný mistr světa Michael Schumacher, který se do F1 vrátil po tříleté pauze, ještě ukáže, co v něm je. Už teď mu ale jeho výkony imponují. "Michael je neuvěřitelný. Každým závodem se zlepšuje, pomalu, ale jistě. Malajsie byla pro něj zklamáním, ale on je dospělý a ví, že takové věci se stávají," připomněl technickou závadu vozu, která nedovolila Schumacherovi odjet ani deset kol.
Fry ocenil i druhého pilota Nika Rosberga. "Potvrzuje, co jsme od něj očekávali. On byl první pilot, o kterého jsme se zajímali, před Michaelem (Schumacherem) a Nickem (náhradním pilotem Heidfeldem). Ross i já jsme dobře věděli, že je to vynikající jezdec. Je velmi jistý, velmi sebevědomý," ocenil Fry.
Stáj Mercedes je v průběžném pořadí Poháru konstruktérů čtvrtá za Ferrari, McLarenem a Red Bullem, v mistrovství světa jezdců patří Niku Rosbergovi páté místo, Michael Schumacher je desátý. V čele je Brazilec Felipe Massa na Ferrari.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.