Šéf McLarenu Martin Whitmarsh soudí, že jeho tým stahuje náskok v rychlosti Red Bullu, přestože rakouská stáj dosáhla v nedělní Velké ceně Malajsie F1 v Sepangu dominantního dvojitého vítězství.
Naděje McLarenu na úspěch v Sepangu pohasly už v katastrofální sobotní kvalifikaci, v níž mistr světa Jenson Button obsadil až sedmnácté místo a Lewis Hamilton dvacáté, a Whitmarsh si byl dobře vědom, že nedělní závod už mnoho nevylepší. Hamilton nakonec dojel šestý, Button osmý.
Whitmarsh však věří, že pokrok ve vývoji jeho vozů nasvědčuje, že brzy budou McLareny stejně rychlé jako Red Bully. "Byli třídou sami pro sebe, jeli si svůj vlastní závod. My se jim ale blížíme," reagoval Whitmarsh na otázku, že trojí pole position rakouské stáje ve třech závodech je k nedostižení. "Jejích kvalifikační výkony jsou výborné, a my asi víme, proč tomu tak je. Myslím, že my a ostatní to brzy vyrovnají," dotkl se Whitmarsh netradičního zavěšení, které používá stáj Red Bull, a prozradil, že McLaren bude mít už při následující Velké ceně Číny sérii vylepšení včetně upraveného zavěšení, které by mělo pomoci vyšší rychlosti zejména v kvalifikaci. "Máme pro Čínu několik nových věcí, což by nám mělo přinést několik desetin," slibuje si Whitmarsh od novinek.
"Loni jsme zahájili sezonu s nepříliš dobrým autem, trvalo dlouho, než jsme ho zdokonalili. Letos jsme začali mnohem lépe, v Číně budeme bojovat s nejlepšími," věří šéf týmu McLaren, jehož piloti v prvních třech závodech dosáhli dvakrát na stupně vítězů: Lewis Hamilton skončil třetí v úvodní Velké ceně Bahrajnu, Jenson Button vyhrál Grand Prix Austrálie.
Velkou cenu Malajsie s přehledem vyhrál Němec Sebastian Vettel před svým stájovým kolegou z Red Bullu, Australanem Markem Webberem. Šlo o první letošní vitězství stáje, která jasně dominuje kvalifikacím, o úspěch v závodech ji však dvakrát připravily technické problémy.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.