Šéf McLarenu Martin Whitmarsh soudí, že jeho tým stahuje náskok v rychlosti Red Bullu, přestože rakouská stáj dosáhla v nedělní Velké ceně Malajsie F1 v Sepangu dominantního dvojitého vítězství.
Naděje McLarenu na úspěch v Sepangu pohasly už v katastrofální sobotní kvalifikaci, v níž mistr světa Jenson Button obsadil až sedmnácté místo a Lewis Hamilton dvacáté, a Whitmarsh si byl dobře vědom, že nedělní závod už mnoho nevylepší. Hamilton nakonec dojel šestý, Button osmý.
Whitmarsh však věří, že pokrok ve vývoji jeho vozů nasvědčuje, že brzy budou McLareny stejně rychlé jako Red Bully. "Byli třídou sami pro sebe, jeli si svůj vlastní závod. My se jim ale blížíme," reagoval Whitmarsh na otázku, že trojí pole position rakouské stáje ve třech závodech je k nedostižení. "Jejích kvalifikační výkony jsou výborné, a my asi víme, proč tomu tak je. Myslím, že my a ostatní to brzy vyrovnají," dotkl se Whitmarsh netradičního zavěšení, které používá stáj Red Bull, a prozradil, že McLaren bude mít už při následující Velké ceně Číny sérii vylepšení včetně upraveného zavěšení, které by mělo pomoci vyšší rychlosti zejména v kvalifikaci. "Máme pro Čínu několik nových věcí, což by nám mělo přinést několik desetin," slibuje si Whitmarsh od novinek.
"Loni jsme zahájili sezonu s nepříliš dobrým autem, trvalo dlouho, než jsme ho zdokonalili. Letos jsme začali mnohem lépe, v Číně budeme bojovat s nejlepšími," věří šéf týmu McLaren, jehož piloti v prvních třech závodech dosáhli dvakrát na stupně vítězů: Lewis Hamilton skončil třetí v úvodní Velké ceně Bahrajnu, Jenson Button vyhrál Grand Prix Austrálie.
Velkou cenu Malajsie s přehledem vyhrál Němec Sebastian Vettel před svým stájovým kolegou z Red Bullu, Australanem Markem Webberem. Šlo o první letošní vitězství stáje, která jasně dominuje kvalifikacím, o úspěch v závodech ji však dvakrát připravily technické problémy.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.