Šéf McLarenu Martin Whitmarsh soudí, že jeho tým stahuje náskok v rychlosti Red Bullu, přestože rakouská stáj dosáhla v nedělní Velké ceně Malajsie F1 v Sepangu dominantního dvojitého vítězství.
Naděje McLarenu na úspěch v Sepangu pohasly už v katastrofální sobotní kvalifikaci, v níž mistr světa Jenson Button obsadil až sedmnácté místo a Lewis Hamilton dvacáté, a Whitmarsh si byl dobře vědom, že nedělní závod už mnoho nevylepší. Hamilton nakonec dojel šestý, Button osmý.
Whitmarsh však věří, že pokrok ve vývoji jeho vozů nasvědčuje, že brzy budou McLareny stejně rychlé jako Red Bully. "Byli třídou sami pro sebe, jeli si svůj vlastní závod. My se jim ale blížíme," reagoval Whitmarsh na otázku, že trojí pole position rakouské stáje ve třech závodech je k nedostižení. "Jejích kvalifikační výkony jsou výborné, a my asi víme, proč tomu tak je. Myslím, že my a ostatní to brzy vyrovnají," dotkl se Whitmarsh netradičního zavěšení, které používá stáj Red Bull, a prozradil, že McLaren bude mít už při následující Velké ceně Číny sérii vylepšení včetně upraveného zavěšení, které by mělo pomoci vyšší rychlosti zejména v kvalifikaci. "Máme pro Čínu několik nových věcí, což by nám mělo přinést několik desetin," slibuje si Whitmarsh od novinek.
"Loni jsme zahájili sezonu s nepříliš dobrým autem, trvalo dlouho, než jsme ho zdokonalili. Letos jsme začali mnohem lépe, v Číně budeme bojovat s nejlepšími," věří šéf týmu McLaren, jehož piloti v prvních třech závodech dosáhli dvakrát na stupně vítězů: Lewis Hamilton skončil třetí v úvodní Velké ceně Bahrajnu, Jenson Button vyhrál Grand Prix Austrálie.
Velkou cenu Malajsie s přehledem vyhrál Němec Sebastian Vettel před svým stájovým kolegou z Red Bullu, Australanem Markem Webberem. Šlo o první letošní vitězství stáje, která jasně dominuje kvalifikacím, o úspěch v závodech ji však dvakrát připravily technické problémy.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.