Sedminásobný mistr světa F1 Michael Schumacher netrpí žádnou frustrací z toho, že ho v neděli při Velké ceně Austrálie znovu porazil jeho stájový kolega z Mercedesu Nico Rosberg.
Schumacher, který se do F1 vrátil po tříleté přestávce, byl v kvalifikaci v Melbourne sedmý, krátce po startu nedělní Velké ceny Austrálie se však propadl až na konec startovního pole, když s poškozeným předním přítlačným křídlem musel po kolizi s Fernandem Alonsem do boxů. "Ze závodního víkendu v Melbourne jsem si odnesl mnoho pozitivního," řekl však Schumacher. "Třebaže to nemusí být patrné na první pohled, podařila se nám řada zlepšení a máme dost důvodů ke spokojenosti. I když zrovna z výsledků to vidět není, to je jasné," prohlásil německý pilot.
"Z analýzy kvalifikace jasně vyplývá, že jsme mohli být o dvě nebo tří místa výš. Lepší startovní pozice by nám byly umožnily bojovat víc vpředu. Ale to všechno znamená, že nejsme moc daleko za ostatními. Já jsem si naprosto jistý, že úspěchy přijdou," tvrdí jedenačtyřicetiletý Schumacher, který v minulosti už třikrát vyhrál Velkou cenu Malajsie a právě na okruhu v Sepangu, kde se pojede už tento víkend, očekává další zlepšení.
"Víme, že jsme se od Bahrajnu značně zlepšili, a je to dobrý pocit. Jedeme do Malajsie s tím, že by naše výkony měly mít vzrůstající tendenci. V Melbourne jsem si na trati docela užil, i když to bylo jen kvůli jednomu bodu. V Sepangu si chci užit znovu,"
Michael Schumacher v této sezoně dosud pokaždé se stájovým kolegou Rosbergem prohrál. V úvodní Velké ceně Bahrajnu dojel šestý po sedmé kvalifikační pozici, Rosberg skončil pátý, přičemž pátý byl i na startu. V Austrálii startoval Schumacher ze sedmého místa a skončil desátý, zatímco Rosberg byl na startu šestý a v cíli znovu pátý.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.