Bývalý britský pilot F1 David Coulthard radí svému krajanovi Lewisi Hamiltonovi, aby si co nejrychleji našel nového manažera poté, co tuto roli přestal začátkem roku zastávat jeho otec Anthony.
Coulthard o tom napsal ve svém pravidelném sloupku pro britský list Daily Telegraph, když se vracel k Hamiltonovu problému s australskou dopravní policií, k němuž došlo během závodního víkendu F1 v Melbourne. Policie Hamiltona v pátek večer přistihla při divočejší jízdě, zabavila mu auto a ministr dopravy státu Victoria ho dokonce označil za blbce.
Podle Coultharda byl incident nemístně zveličen. "Možná mě taky někdo obviní z nezodpovědnosti, ale já opravdu nevidím nic tak hrozného na tom, že si Lewis trochu zablbnul," napsal Coulthard. "Reakce australských orgánů na ten drobný incident byla zcela nepřiměřená. Chápu, že bezpečnost na silnicích je vážná věc, ale Lewis je přece jedním z nejlepších jezdců na této planetě. Není nikdo, u koho bych si byl jistější, že i v takové situaci měl auto dokonale pod kontrolou. Stačilo by, kdyby trošku dostal přes prsty, a bylo také mnohem účinnější zapojit ho třeba příští rok do nějakého bezpečnostního projektu. Zabavení auta a prohlášení o jeho špatném charakteru nepomohlo nikomu," tvrdí Skot, jehož nejlepší část kariéry v F1 je spojená s McLarenem, týmem, za nějž závodí i mistr světa z roku 2008 Lewis Hamilton.
Coulthard v té souvislosti prohlásil, že Hamilton by potřeboval manažera, který by podobné situace řešil s ním. "Lewisovo rozhodnutí ukončit spolupráci s Anthonym jako manažerem souvisí s jeho dozráváním," vysvětlil Coulthard. "Ale tento víkend se ukázalo, jak bylo od Lewise nerozumné, že si hned nenašel náhradu. Nemít manažera je jako kdyby špičkový tenista neměl kouče. Jde to fajn, když hrajete dobře, ale jakmile se dostanete do potíží, lidé to budou brát jako vaši slabinu. Lewis by měl najmout nového manažera co nejdřív, aby se mohl soustředit na svou práci," uzavřel Coulthard.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.