Red Bull dnes předvedl na městské dráze bezchybnou kvalifikaci a výbornou rychlost. Vettel získal pole position. Jediným soupeřem jim byl bojující Alonso. V McLarenu došlo ke střídání stráží, vlajku nesl Button, Mercedes nestačil. V Top10 se prezentovaly i vozy týmů Williams, Renault a Force India.
Sobotní odpoledne zastihlo australské Melbourne pod mraky, meteorologové varovali před možnými přeháňkami, ale kvalifikace ke druhému závodu letošní sezony startovala za suchých podmínek a při teplotě trati 23°C.
Špičkové týmy se za normálních okolností přes první vyřazovací úskalí dostávají bez problémů, proto se potvrdilo, že jejich vozy startovaly na tvrdších směsích pneumatik.
Nejlepšího času první části dosáhl rychlý pilot stáje Red Bull Sebastian Vettel, jenž až v samém závěru při druhém výjezdu atakoval Rosberg v Mercedesu, avšak neúspěšně.
V samém závěru se pozornost soustředila na souboj o poslední postupovou pozici mezi Kobayashim a Petrovem. Ruský jezdec byl sice rychlý, ale po chybě ve 12. zatáčce musel vyrovnávat smyk svého Renaultu a spolu s Kovalainenem, Trullim, Glockem, di Grassim, Sennou a Chandhokem skončil mezi vyřazenými.
Prostřední díl kvalifikace se počasí na okruhu nezměnilo, všichni jezdci využili měkčích směsí a finálová desítky vykrystalizovala v následujícím pořadí: Vettel, Webber, Alonso, Button, Rosberg, Schumacher, Massa, Sutil, Barrichello a Kubica. Přinesla též velké překvapení, když se šampionovi z roku 2008 Lewisi Hamiltonovi nepodařil zajet dostatečně dobrý čas na postup.
Spolu s Hamiltonem skončila kvalifikace pro Buemiho, Liuzziho, de la Rosu, Hülkenberga, Kobayashiho, Alguersuariho. Japonský pilot se velmi snažil a nebyl daleko od postupového času, ale v poslední zatáčce svého posledního letmého kola byl příliš dlouhý na výjezdu a ztratil šanci na časomíře uspět.
Finále zahájil Alonso s jasným cílem, využít prázdné trati a pokusit se porazit dosud rychlé vozy týmu Red Bull. Jeho čas 1:24,606 však ihned překonal domácí Mark Webber, dokonce o více jak 0,5 vteřiny! Následně jel letmé kolo jeho týmový kolega Vettel, který se i s natankovaným vozem dostal pod 1:24.
Bylo téměř jisté, že do boje o pole position nezasáhne nikdo jiný, než duo Red Bull a poslední pokusy to potvrdily. Alonso bojoval a 5 desetin vteřiny ještě srazit dokázal, ale Webbera nepřekonal. Australan kontroloval situaci. Na Vettelův čas nestačil a jeho německý týmový kolega už neměl důvodu štvát svůj stroj, neboť zaslouženě vyhrál i třetí a rozhodující měření sil dnešní kvalifikace.
Red Bull tak získal první řadu, ve druhé se seřadí Alonso a příjemně konkurenceschopný Button. Třetí patří odpoledne nevýraznému Massovi a Rosbergovi. Poslední dvě řady Top10 obsadí Schumacher, Barrichello, Kubica a Sutil.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce