Red Bull dnes předvedl na městské dráze bezchybnou kvalifikaci a výbornou rychlost. Vettel získal pole position. Jediným soupeřem jim byl bojující Alonso. V McLarenu došlo ke střídání stráží, vlajku nesl Button, Mercedes nestačil. V Top10 se prezentovaly i vozy týmů Williams, Renault a Force India.
Sobotní odpoledne zastihlo australské Melbourne pod mraky, meteorologové varovali před možnými přeháňkami, ale kvalifikace ke druhému závodu letošní sezony startovala za suchých podmínek a při teplotě trati 23°C.
Špičkové týmy se za normálních okolností přes první vyřazovací úskalí dostávají bez problémů, proto se potvrdilo, že jejich vozy startovaly na tvrdších směsích pneumatik.
Nejlepšího času první části dosáhl rychlý pilot stáje Red Bull Sebastian Vettel, jenž až v samém závěru při druhém výjezdu atakoval Rosberg v Mercedesu, avšak neúspěšně.
V samém závěru se pozornost soustředila na souboj o poslední postupovou pozici mezi Kobayashim a Petrovem. Ruský jezdec byl sice rychlý, ale po chybě ve 12. zatáčce musel vyrovnávat smyk svého Renaultu a spolu s Kovalainenem, Trullim, Glockem, di Grassim, Sennou a Chandhokem skončil mezi vyřazenými.
Prostřední díl kvalifikace se počasí na okruhu nezměnilo, všichni jezdci využili měkčích směsí a finálová desítky vykrystalizovala v následujícím pořadí: Vettel, Webber, Alonso, Button, Rosberg, Schumacher, Massa, Sutil, Barrichello a Kubica. Přinesla též velké překvapení, když se šampionovi z roku 2008 Lewisi Hamiltonovi nepodařil zajet dostatečně dobrý čas na postup.
Spolu s Hamiltonem skončila kvalifikace pro Buemiho, Liuzziho, de la Rosu, Hülkenberga, Kobayashiho, Alguersuariho. Japonský pilot se velmi snažil a nebyl daleko od postupového času, ale v poslední zatáčce svého posledního letmého kola byl příliš dlouhý na výjezdu a ztratil šanci na časomíře uspět.
Finále zahájil Alonso s jasným cílem, využít prázdné trati a pokusit se porazit dosud rychlé vozy týmu Red Bull. Jeho čas 1:24,606 však ihned překonal domácí Mark Webber, dokonce o více jak 0,5 vteřiny! Následně jel letmé kolo jeho týmový kolega Vettel, který se i s natankovaným vozem dostal pod 1:24.
Bylo téměř jisté, že do boje o pole position nezasáhne nikdo jiný, než duo Red Bull a poslední pokusy to potvrdily. Alonso bojoval a 5 desetin vteřiny ještě srazit dokázal, ale Webbera nepřekonal. Australan kontroloval situaci. Na Vettelův čas nestačil a jeho německý týmový kolega už neměl důvodu štvát svůj stroj, neboť zaslouženě vyhrál i třetí a rozhodující měření sil dnešní kvalifikace.
Red Bull tak získal první řadu, ve druhé se seřadí Alonso a příjemně konkurenceschopný Button. Třetí patří odpoledne nevýraznému Massovi a Rosbergovi. Poslední dvě řady Top10 obsadí Schumacher, Barrichello, Kubica a Sutil.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.