Red Bull dnes předvedl na městské dráze bezchybnou kvalifikaci a výbornou rychlost. Vettel získal pole position. Jediným soupeřem jim byl bojující Alonso. V McLarenu došlo ke střídání stráží, vlajku nesl Button, Mercedes nestačil. V Top10 se prezentovaly i vozy týmů Williams, Renault a Force India.
Sobotní odpoledne zastihlo australské Melbourne pod mraky, meteorologové varovali před možnými přeháňkami, ale kvalifikace ke druhému závodu letošní sezony startovala za suchých podmínek a při teplotě trati 23°C.
Špičkové týmy se za normálních okolností přes první vyřazovací úskalí dostávají bez problémů, proto se potvrdilo, že jejich vozy startovaly na tvrdších směsích pneumatik.
Nejlepšího času první části dosáhl rychlý pilot stáje Red Bull Sebastian Vettel, jenž až v samém závěru při druhém výjezdu atakoval Rosberg v Mercedesu, avšak neúspěšně.
V samém závěru se pozornost soustředila na souboj o poslední postupovou pozici mezi Kobayashim a Petrovem. Ruský jezdec byl sice rychlý, ale po chybě ve 12. zatáčce musel vyrovnávat smyk svého Renaultu a spolu s Kovalainenem, Trullim, Glockem, di Grassim, Sennou a Chandhokem skončil mezi vyřazenými.
Prostřední díl kvalifikace se počasí na okruhu nezměnilo, všichni jezdci využili měkčích směsí a finálová desítky vykrystalizovala v následujícím pořadí: Vettel, Webber, Alonso, Button, Rosberg, Schumacher, Massa, Sutil, Barrichello a Kubica. Přinesla též velké překvapení, když se šampionovi z roku 2008 Lewisi Hamiltonovi nepodařil zajet dostatečně dobrý čas na postup.
Spolu s Hamiltonem skončila kvalifikace pro Buemiho, Liuzziho, de la Rosu, Hülkenberga, Kobayashiho, Alguersuariho. Japonský pilot se velmi snažil a nebyl daleko od postupového času, ale v poslední zatáčce svého posledního letmého kola byl příliš dlouhý na výjezdu a ztratil šanci na časomíře uspět.
Finále zahájil Alonso s jasným cílem, využít prázdné trati a pokusit se porazit dosud rychlé vozy týmu Red Bull. Jeho čas 1:24,606 však ihned překonal domácí Mark Webber, dokonce o více jak 0,5 vteřiny! Následně jel letmé kolo jeho týmový kolega Vettel, který se i s natankovaným vozem dostal pod 1:24.
Bylo téměř jisté, že do boje o pole position nezasáhne nikdo jiný, než duo Red Bull a poslední pokusy to potvrdily. Alonso bojoval a 5 desetin vteřiny ještě srazit dokázal, ale Webbera nepřekonal. Australan kontroloval situaci. Na Vettelův čas nestačil a jeho německý týmový kolega už neměl důvodu štvát svůj stroj, neboť zaslouženě vyhrál i třetí a rozhodující měření sil dnešní kvalifikace.
Red Bull tak získal první řadu, ve druhé se seřadí Alonso a příjemně konkurenceschopný Button. Třetí patří odpoledne nevýraznému Massovi a Rosbergovi. Poslední dvě řady Top10 obsadí Schumacher, Barrichello, Kubica a Sutil.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.