Sedminásobný mistr světa F1 Michael Schumacher prohlásil, že není žádná hanba, když v úvodní letošní Velké ceně Bahrajnu skončil až za svým mladším krajanem a stájovým kolegou z Mercedesu Nikem Rosbergem.
"To je úplně normální. Byl to první závod, pro mě začátek nové éry," řekl Schumacher v Melbourne, kde v pátek začne dvěma tréninky Velká cena Austrálie. "Vůbec mě to neznepokojuje, jsem v pohodě. Nico je velmi dobrý a rychlý pilot, takže si nemyslím, že bych se měl stydět, že skončil v Bahrajnu přede mnou. Je to špičkový pilot s velkým potenciálem," ocenil jedenačtyřicetiletý Němec.
Schumacher, který se před dvěma týdny v Bahrajnu vracel do F1 po tříleté přestávce, byl pomalejší než Rosberg jak v tréninku, tak i v samotném závodě. Nyní věří, že ve Velké ceně Austrálie dostanou oba ze svých vozů maximum, i když Mercedes není momentálně tak rychlý jako ostatní stáje. "V Bahrajnu jsme Nico i já udělali všechno, co se dalo, tady v Melbourne se o to musíme pokusit znovu. Je to na nás. Formule 1 je těžká práce, ale od toho jsme tady," řekl pilot stáje Mercedes.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.