V úvodním závodu, který španělský tým pojal spíše jako předsezónní testování, ani jeden z monopostů nedojel do cíle. Velké úsilí před Velkou cenou Austrálie věnovali zlepšení své spolehlivosti.
V Bahrajnu skončil Karun Chandhok po chybě již ve druhém kole, Bruno Senna jich ujel jen 17, než došlo k přehřátí monopostu. Již v úvodních trénincích a kvalifikaci je však provázela spousta technických problémů.
Šéf týmu Colin Kolles prohlašuje, že jeho Hispania udělala vše, co bylo v jejich silách, aby byly vozy v Melbourne spolehlivější a najely tolik potřebné kilometry: "Pracovali jsme po úvodním podniku v Bahrajnu obzvlášť tvrdě."
"Dlouhé hodiny a úspěšně jsme pracovali s Bridgestonem, Cosworthem a Xtracem - snažili jsme se co nejvíce se naučit z našich prvních kol a vytvořili jsme dobrý základ, na němž bude stavět naše přípravy pro druhou Velkou cenu Austrálie, které začíná za několik dní."
"Podařilo se nám opravit poškození, která utrpěl Chandhokův monopost a soustředili jsme se na vylepšení spolehlivosti auta. Naším cílem je se neustále zlepšovat, další kroky budou směřovat k tomu, abychom poprvé dokončili závod."
"Věřím, že se nám to podaří velmi brzy splnit. Poté, co jsme se v Bahrajnu stmelili, si uvědomuji, jak jsme odhodláni a jak máme velký potenciál," dodává Kolles.
Senna věří, že když se jim to podaří, dodá to týmu další sebevědomí a další výsledky se dostaví: "Musíme dále stavět na tom, co se nám podařilo dosáhnout v Bahrajnu. Tam jsme dali dohromady dva vozy úspěšně vyjeli. Nyní musím pokračovat ve spolupráci s týmem a dále poznávat auto."
"Zatím jsem si užil dlouhých hodin spolupráce s týmem. Dám do toho vše, abych udělal pokrok a zajistil jim dobré výsledky," tvrdí odhodlaně mladý Brazilec.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.