V úvodním závodu, který španělský tým pojal spíše jako předsezónní testování, ani jeden z monopostů nedojel do cíle. Velké úsilí před Velkou cenou Austrálie věnovali zlepšení své spolehlivosti.
V Bahrajnu skončil Karun Chandhok po chybě již ve druhém kole, Bruno Senna jich ujel jen 17, než došlo k přehřátí monopostu. Již v úvodních trénincích a kvalifikaci je však provázela spousta technických problémů.
Šéf týmu Colin Kolles prohlašuje, že jeho Hispania udělala vše, co bylo v jejich silách, aby byly vozy v Melbourne spolehlivější a najely tolik potřebné kilometry: "Pracovali jsme po úvodním podniku v Bahrajnu obzvlášť tvrdě."
"Dlouhé hodiny a úspěšně jsme pracovali s Bridgestonem, Cosworthem a Xtracem - snažili jsme se co nejvíce se naučit z našich prvních kol a vytvořili jsme dobrý základ, na němž bude stavět naše přípravy pro druhou Velkou cenu Austrálie, které začíná za několik dní."
"Podařilo se nám opravit poškození, která utrpěl Chandhokův monopost a soustředili jsme se na vylepšení spolehlivosti auta. Naším cílem je se neustále zlepšovat, další kroky budou směřovat k tomu, abychom poprvé dokončili závod."
"Věřím, že se nám to podaří velmi brzy splnit. Poté, co jsme se v Bahrajnu stmelili, si uvědomuji, jak jsme odhodláni a jak máme velký potenciál," dodává Kolles.
Senna věří, že když se jim to podaří, dodá to týmu další sebevědomí a další výsledky se dostaví: "Musíme dále stavět na tom, co se nám podařilo dosáhnout v Bahrajnu. Tam jsme dali dohromady dva vozy úspěšně vyjeli. Nyní musím pokračovat ve spolupráci s týmem a dále poznávat auto."
"Zatím jsem si užil dlouhých hodin spolupráce s týmem. Dám do toho vše, abych udělal pokrok a zajistil jim dobré výsledky," tvrdí odhodlaně mladý Brazilec.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.