José María López se tvrdě opřel do svého bývalého zaměstnavatele. USF1 podepsal s mladým Argentincem v lednu smlouvu, dle které si měl za účast v závodech platit nemalé peníze. Tým však přípravy nezvládl, do letošní sezóny nenastoupila López se ocitl bez místa.
López otevřeně přiznává, že ho tým tahal za nos: "Těžko se mi hovoří o tom, že jsme něco udělali špatně. Myslím, že jsme přespříliš věřili tomu, co nám tvrdili. Když jsem v únoru dorazil do továrny v Charlotte, uvědomil jsem si, že nic z toho, co říkali, nebyla pravda."
"To, co se nám přihodilo, nemá obdoby: za 60 let ve Formuli 1 se ještě nestalo, že by nějaký tým podal přihlášku a pak nenastoupil. Zatajili nám spoustu věcí," uvádí argentinský jezdec.
Účasti v F1 se ovšem jen tak vzdát nehodlá: "Mám v plánu pokračovat, nesložím ruce v klín. Všichni ví, co se stalo. Budeme pokračovat, i když zatím nemáme pevný projekt. Už to samozřejmě není jako dříve. Prožili jsme tolik zklamání, nevím jak dlouho to ještě vydržím - či má rodina vydrží."
López po podpisu smlouvy s Windsorem - to ještě vše vypadalo nadějně
Na Lópeze však tento rok již nic nezbude - maximálně role testovacího pilota: "Testování bude asi nejschůdnější cestou, protože zazávodit si letos v F1 - to už je téměř nemožné. Ještě se budu rozhodovat."
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.