Šéf McLarenu Martin Whimarsh po nedělním závodě v Bahrajnu věří, že jeho tým za Red Bullem a Ferrari zas tak moc nezaostává.
Otevřeně přiznal, že na MP4-25 neodvedli o víkendu nejlepší práci, když v kvalifikaci skončili až na čtvrté a osmé pozici. Nakonec jej velmi povzbudil potenciál, jenž v závodě předvedl Lewis Hamilton, který vybojoval třetí místo.
"Na rozdíl od soboty se cítím mnohem lépe. Povzbuzením je, že se nám podařilo rozumně odstartovat, naneštěstí nás Rosberg připravil o jedno místo v prvním kole. Byli jsme jasně rychlejší než on, ale nemohli jsme se před něj dostat, bylo to trochu frustrující, Lewis za ním očividně ztrácel čas," popisuje klidnější šéf McLarenu.
"Takže po zdrcující sobotní ztrátě to bylo docela dobré. V sobotu jsme nepodali dostatečný výkon, neměli jsme kvalifikační rychlost. Lewis byl po docela slušnou dobu v závodě na pneumatikách opotřebovanějších než měli ostatní už o poznání rychlejší, o několik desetin - v tu dobu se Vettel snažil. Nevím, kdy se u něj objevil problém, ale stejně jsme na ně moc neztráceli," vysvětluje Whitmarsh.
McLaren podle něj chybně zvolil úroveň přítlaku a způsob, jakým se snažil vyrovnat s hrboly v šesté zatáčce.
"Uvidíme v Austrálii, snad se nám podaří auto trochu vylepšit. Jsem si jistý tím, že se o to budou snažit všichni, my ho ale zkusíme vylepšovat rychleji. Určitě jsme dnes v mnohem lepší pozici, než tomu bylo na tomto místě loni," dodává Whitmarsh.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.