Zbývající dny před startem prvního letošního závodu rychle ubíhají a Michael Schumacher se na své představení během Velké ceny Bahrajnu po svém návratu již velmi těší.
"Konečně začne sezóna!" říká nadšeně sedminásobný mistr světa. "Pomyšlení na to, že budu znovu závodit ve Formuli 1 je úsměvné vzhledem k tomu, že ještě před několika měsíci jsem nabídky k tomu kategoricky odmítal."
"Někdy se ale věci mění a sejdou se ty správné okolnosti. Cítím svěžeji než tomu bylo v mnoha letech. Jsem perfektně fyzicky připraven, a co je nejdůležitější - opět plný energie. Když jsem v roce 2006 odešel, mé 'baterky' byly jednoduše vybité. Nyní jsou zcela nabité a já jsem připraven na tu výzvu. Pouze Formule 1 nabízí soutěžení na nejvyšší úrovni, což mě láká," popisuje Michael.
A jak vidí šance svého týmu? "Vždy je velmi těžké předpovídat formu po předsezónních testech, tento rok obzvlášť. Poslední test v Barceloně nám ale ukázal, že bychom měli být konkurenceschopní. Víme, že v Bahrajnu budeme mít nové díly, které by měly ještě zvýšit výkonnost vozu. Je důležité být od počátku sezóny součástí vedoucí skupiny a já jsem si jistý, že v ní budeme."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.