Vypadá to, že David Coulthard pomalu, ale jistě, míří do DTM s Mercedesem. Testoval Mercedes C-Klasse ve Španělsku a je docela možné, že by sezonu absolvoval za volantem vozu specifikace 2008. David strávil mnoho let v F1, a tak ho i DTMka táhnou.
„DTM auta jsou zajímavá ve srovnání s ostatními sériemi, mimo F1, svým výkonem.“ řekl Coulthard pro Autosport. Největší rozdíl mezi Formulí 1 a DTM je, podle Davida, v brzdách. „Asi jsem s autem nejezdil už několik let, i když jsem jel nějaké demonstrační jízdy s F1, a to mě asi naučilo, neočekávat tolik od brzd. Musíte vyvíjet zhruba tak poloviční tlak jak v F1.“ Dalším rozdílem, který si David užíval, je schopnost i přes velké rychlosti v zatáčkách s DTM autem driftovat. „I v zatáčkách s velkou rychlostí si můžete dovolit driftovat, což je s F1 nemyslitelné. S DTMkem můžete smykovat i v opravdu rychlých zatáčkách. To v F1 neuděláte, ledaže byste se vybourali,“ uzavřel David. Pokud by tedy David opravdu do DTM přišel, měl by podle spekulací německých médii nahradit v ročním voze Mattiase Laudu, který za celé tři roky v DTM nepředvedl zrovna očekáváné výkony. Vypadá to, že padla varianta, že by Coulthard nahradil pomalého Schumachera v aktuálním voze. Němec se měl údajně domluvit s Haugem ještě na jednom roce v továrním týmu!
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.