Michael Schumacher zakončil závěrečný den předsezónního testování na šesté pozici s časem 1:20,745. Navíc si naložil slušnou dávku 123 kol. A jak hodnotí celé letošní testy? Je obdobně jako jiní optimisticky naladěn, zcela realisticky však dodává, že jsou i jiné týmy v dobré formě.
„Čtyři dny testování tady v Barceloně nám umožnily dosáhnout výrazného pokroku s MGP W01 a cítím se před začátkem sezóny docela jistě. Je vždy těžké toho z testů mnoho vyčíst, ale známe náš program. To je ale stále moc daleko k tomu, abychom si mohli z časů utvořit pravdivý obrázek. Hodně jsme zapracovali na nastavení a zlepšení vozu. Navíc jsme posbírali cenná data, která si před Bahrajnem prostudujeme. Směřujeme k prvnímu závodu s dobrým pocitem a víme, že zde představíme několik inovací. Ale všechno co teď víme, je, že máme dobré vyhlídky pro první závod,“ řekl sedminásobný mistr světa Michael Schumacher na oficiálních stránkách týmu.
Ross Brawn shrnul čtyřdenní testování v Jerezu takto: „Dnešek nám umožnil uzavřít náš předsezónní program a jsme velmi spokojeni s pokrokem MPG W01 a začleněním Michaela a Nica do našeho týmu. Nejsme sice tam, kde bychom chtěli být, ale moc nezaostáváme. Při testování je vždy velmi těžké určit vaši pozici ve srovnání s konkurencí, ale máme pro Bahrajn kompletní balík aktualizací, které by měly přinést další zlepšení. Michael a Nico vypadali během testů dobře a oba jsou prospěšní při práci na zlepšení auta.“
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.