První testování má nový vůz T127 za sebou. Kovalainen prozradil, že mu chybí přítlak, má však potenciál. Druhý jezdec - Jarno Trulli - je s ním spokojen.
Kovalainen v pátek na nejlepší ztrácel 4,2 vteřiny a tým trochu zdržel kvůli svému čtvrtečnímu výletu mimo trať. Trulli v sobotu za Buttonem zaostal dokonce o 4,6 sekundy.
"Nebyli jsme schopni vyvíjet aerodynamiku tak, jak bychom měli. Na stavbu auta jsme měli jen pět měsíců, všechno je proto trochu konzervativní. Než začali s návrhem, neměli žádné informace o motoru, proto je chlazení a všechno ostatní kolem docela konzervativní," přiznává Kovalainen.
"Je myslím jasné, že nám ve srovnání s nejrychlejšími schází přítlak. Není to překvapení, čekali jsme to - už jen při pohledu na čísla jsme věděli, jak na tom budeme."
"Určitě se můžeme zlepšit. Při pohledu na auto bych mohl vylepšit několik věcí. Jsem si jistý, že toho budeme schopni, zabere to však trochu času. Jakmile všichni v Británii - designérský i výrobní tým - začnou pracovat, budeme schopni učinit velké pokroky," dodává Fin.
Ve čtvrtek s monopostem havaroval, přes noc muselo být narychlo doručeno nové přední křídlo, protože tým s sebou na okruhu neměl dostatek náhradních dílů. Může je však potěšit spolehlivost vozu, kterou udělali vzhledem k ujeté vzdálenosti velký dojem.
"Potenciál myslím máme. První dojmy jsou dobré. V pomalých zatáčkách se auto chová docela dobře, jen mu schází přilnavost, v těch rychlejších tak docela dost ztrácíme, což je možná dáno i problémy s nastavením. Základy jsou však dobré a já si řízení docela užil," říká Fin.
Kovalainen, který přišel do Lotusu z McLarenu, může také dobře porovnat motor Mercedesu se staronovým Cosworthem, jenž pohání monopost T127: "V oblasti čistého výkonu moc neztrácí. Není zřejmě tak dobrý, ale celkové dojmy jsou docela pozitivní - ovladatelnost byla velmi konkurenceschopná, když to srovnám s Mercedesem. Sílu má v trochu jiných oblastech, momentálně však podle mě patří k těm silnějším stránkám vozu."
Jarno Trulli byl se závěrečným dnem v Jerezu, kdy najezdil nejvíce kilometrů ze všech, velmi spokojený: "Mám opravdu velkou radost z mého prvního testu s Lotusem a měl jsem dnes štěstí, že na autě vše fungovalo a neměli jsme žádné větší problémy. Ujeli jsme velkou vzdálenost a díky tomu získali spoustu informací. Měl jsem příležitost poprvé se více sžít s vozem, bylo to dobré (být v Jerezu)."
Zatímco druhý nováček - Virgin - toho za uplynulé dva týdny kvůli různým technickým problémům najezdil méně, a o Camposu či USF1 ani vidu, ani slechu, byl Lotus schopen ujet spoustu kol má tedy dobře nakročeno k tomu, aby se stal nejlepším z nových týmů.
Těší to samozřejmě i technického ředitele Mika Gascoyna: "Celkově to byly čtyři velmi povzbudivé dny. Hlavním cílem tohoto testu byla spolehlivost, během posledních dvou dní jsme na suché trati našli i směr, kterým se v oblasti nastavení vozu ubírat, což nám umožní zaměřit se v Barceloně na naši rychlost."
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.