Vedoucí Daimleru, Dieter Zetche, varoval, že tým Mercedes F1 si na sebe musí vydělávat sám a také musí vyhrávat, jinak ztratí podporu továrny Mercedesu.
Mercedes převzal společně s Aabarem kontrolu na stájí Brawn na konci minulého roku. Naplnily se tak jeho dlouholeté ambice, stát se plnohodnotným konstruktérem v moderní éře F1. Do svých monopostů angažoval sedminásobného mistra světa, Michaela Schumachera, a mladíka, Nica Rosberga. Už v prvním roce tým doufá v boj o titul.Zetsche v rozhovoru pro magazín manager-magazin.com prohlásil, že je projekt týmu F1 založen na vítězstvích a varoval, že pokud by tým neměl dosahovat cílů, bylo by pro Daimler lepší investovat své peníze mimo F1.„Důvod, proč s námi do projektu vlastního týmu šel i Aabar, jasně ukazuje na risk, který tím podstupujeme. Je to také signál, že tým F1 musí být soběstačný a vydělat si na sebe. Svolení jsme také dostali od Gottlieba Daimlera, který mi ale řekl, že buďto budeme nejlepší, nebo nic,“ odhaluje skutečnosti Zetche.
Mercedes je v současné době jediným skutečným výrobcem sériových vozů zainteresovaným ve formuli 1. Honda, BMW a Toyota odešli v rozmezí 12 měsíců, také Renault prodal majoritní podíl v týmu investiční společnosti.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.