Vedoucí Daimleru, Dieter Zetche, varoval, že tým Mercedes F1 si na sebe musí vydělávat sám a také musí vyhrávat, jinak ztratí podporu továrny Mercedesu.
Mercedes převzal společně s Aabarem kontrolu na stájí Brawn na konci minulého roku. Naplnily se tak jeho dlouholeté ambice, stát se plnohodnotným konstruktérem v moderní éře F1. Do svých monopostů angažoval sedminásobného mistra světa, Michaela Schumachera, a mladíka, Nica Rosberga. Už v prvním roce tým doufá v boj o titul.Zetsche v rozhovoru pro magazín manager-magazin.com prohlásil, že je projekt týmu F1 založen na vítězstvích a varoval, že pokud by tým neměl dosahovat cílů, bylo by pro Daimler lepší investovat své peníze mimo F1.„Důvod, proč s námi do projektu vlastního týmu šel i Aabar, jasně ukazuje na risk, který tím podstupujeme. Je to také signál, že tým F1 musí být soběstačný a vydělat si na sebe. Svolení jsme také dostali od Gottlieba Daimlera, který mi ale řekl, že buďto budeme nejlepší, nebo nic,“ odhaluje skutečnosti Zetche.
Mercedes je v současné době jediným skutečným výrobcem sériových vozů zainteresovaným ve formuli 1. Honda, BMW a Toyota odešli v rozmezí 12 měsíců, také Renault prodal majoritní podíl v týmu investiční společnosti.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.