Dnes se do vozu Mercedes MGP W01 posadil sedminásobný šampión F1, Michael Schumacher. Tým z Brackley se rozhodl, že se jeho jezdci budou za volantem nového stroje pravidelně v Jerezu střídat.
Němec dnes odkroužil 124 kol, na nejpilnějšího Alonsa na Ferrari ztratil 5 kol. Michael během dneška zvládl s přehledem odjet délku jednoho závodu bez sebemenšího problému. Během dopolední části pracoval Schumacher s pneumatikami, které jsou pro něj na rozdíl od ostatních nové. V odpolední části tým simuloval podmínky závodu.„Jsem spokojen s tím, jak dnešní den probíhal. Bohužel se nám ale nepodařilo zcela splnit náš naplánovaný program díky červeným vlajkám. Naštěstí se mi podařilo odjet velký počet kol, což je pro mě velmi prospěšné,“ analyzuje den Schumi.„Nový vůz, nový tým, nové podmínky – našim hlavním úkolem je, abychom byli spolehliví. Dny jako byl ten dnešní tomuto cíli hodně pomohou. Dnešek byl velmi důležitý, protože počasí na další dny nevypadá tak růžově, jak bychom chtěli. Dnes jsem se hodně bavil, jízdu v autě si užívám,“ uzavírá Michael.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.