Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt potvrdil, že týmy F1 mohou vynechat až tři závody, aniž by byly potrestány.
Dva z nových týmů přijatých do letošního mistrovství světa, USF1 a Campos, mají finanční problémy a spekuluje se o tom, zda stihnou úvod sezony, Velkou cenu Bahrajnu, která se jede 14. března. Zatímco v minulých letech by je za neúčast čekaly tvrdé finanční tresty nebo dokonce vyloučení, letos budou moci beztrestně vynechat až tři závody, když to bude nutné. Nedávná slova šéfa F1 Bernieho Ecclestona nyní potvrdil i prezident FIA Jean Todt. "Na posledním zasedání Světové rady motorismu byla schválena možnost nezúčastnit se tří závodů, a dokonce to ani nemusí být tři závody za sebou," prohlásil Todt.
Pokud by některý z týmů ze šampionátu odstoupil, je připraven srbský tým Stefan GP, jehož start prosazuje Bernie Ecclestone. Podle Todta to však není tak jednoduché. "Pokud tým odstoupí ze šampionátu, přijetí nového týmu není automatické. Záleží na rozhodnutí FIA," vysvětlil.
Todt také prozradil, že hodlá odstoupit z postu prezidenta na konci svého prvního funkčního období a rozhodně neplánuje napodobit svého předchůzce Maxe Mosleyho, který vedl FIA šestnáct let. Během svého úřadování hodlá Todt pokračovat ve snižování nákladů, ale chce jít spíše cestou zdokonalování pravidel než zavádění rozpočtového stropu, protože ten by mohl vyhnat F1 z Evropy. "Jsem proti rozpočtovému stropu, protože například v Číně toho umějí udělat víc s menšími náklady než v jiných částech světa," řekl. "Úspory je třeba hledat v pravidlech, jde například o jednodušší aerodynamická zařízení. Že to způsobí problémy s přilnavostí třeba v Monaku? Tím lépe, alespoň budou mít piloti přiležitost ukázat své jezdecké umění. Budoucnost záleží na nových technologiích. Není správné zakázat KERS jen proto, že je drahý. Týmy by měly pracovat na tom, aby si ho mohly dovolit," uzavřel Todt.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.