Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt potvrdil, že týmy F1 mohou vynechat až tři závody, aniž by byly potrestány.
Dva z nových týmů přijatých do letošního mistrovství světa, USF1 a Campos, mají finanční problémy a spekuluje se o tom, zda stihnou úvod sezony, Velkou cenu Bahrajnu, která se jede 14. března. Zatímco v minulých letech by je za neúčast čekaly tvrdé finanční tresty nebo dokonce vyloučení, letos budou moci beztrestně vynechat až tři závody, když to bude nutné. Nedávná slova šéfa F1 Bernieho Ecclestona nyní potvrdil i prezident FIA Jean Todt. "Na posledním zasedání Světové rady motorismu byla schválena možnost nezúčastnit se tří závodů, a dokonce to ani nemusí být tři závody za sebou," prohlásil Todt.
Pokud by některý z týmů ze šampionátu odstoupil, je připraven srbský tým Stefan GP, jehož start prosazuje Bernie Ecclestone. Podle Todta to však není tak jednoduché. "Pokud tým odstoupí ze šampionátu, přijetí nového týmu není automatické. Záleží na rozhodnutí FIA," vysvětlil.
Todt také prozradil, že hodlá odstoupit z postu prezidenta na konci svého prvního funkčního období a rozhodně neplánuje napodobit svého předchůzce Maxe Mosleyho, který vedl FIA šestnáct let. Během svého úřadování hodlá Todt pokračovat ve snižování nákladů, ale chce jít spíše cestou zdokonalování pravidel než zavádění rozpočtového stropu, protože ten by mohl vyhnat F1 z Evropy. "Jsem proti rozpočtovému stropu, protože například v Číně toho umějí udělat víc s menšími náklady než v jiných částech světa," řekl. "Úspory je třeba hledat v pravidlech, jde například o jednodušší aerodynamická zařízení. Že to způsobí problémy s přilnavostí třeba v Monaku? Tím lépe, alespoň budou mít piloti přiležitost ukázat své jezdecké umění. Budoucnost záleží na nových technologiích. Není správné zakázat KERS jen proto, že je drahý. Týmy by měly pracovat na tom, aby si ho mohly dovolit," uzavřel Todt.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.