Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt potvrdil, že týmy F1 mohou vynechat až tři závody, aniž by byly potrestány.
Dva z nových týmů přijatých do letošního mistrovství světa, USF1 a Campos, mají finanční problémy a spekuluje se o tom, zda stihnou úvod sezony, Velkou cenu Bahrajnu, která se jede 14. března. Zatímco v minulých letech by je za neúčast čekaly tvrdé finanční tresty nebo dokonce vyloučení, letos budou moci beztrestně vynechat až tři závody, když to bude nutné. Nedávná slova šéfa F1 Bernieho Ecclestona nyní potvrdil i prezident FIA Jean Todt. "Na posledním zasedání Světové rady motorismu byla schválena možnost nezúčastnit se tří závodů, a dokonce to ani nemusí být tři závody za sebou," prohlásil Todt.
Pokud by některý z týmů ze šampionátu odstoupil, je připraven srbský tým Stefan GP, jehož start prosazuje Bernie Ecclestone. Podle Todta to však není tak jednoduché. "Pokud tým odstoupí ze šampionátu, přijetí nového týmu není automatické. Záleží na rozhodnutí FIA," vysvětlil.
Todt také prozradil, že hodlá odstoupit z postu prezidenta na konci svého prvního funkčního období a rozhodně neplánuje napodobit svého předchůzce Maxe Mosleyho, který vedl FIA šestnáct let. Během svého úřadování hodlá Todt pokračovat ve snižování nákladů, ale chce jít spíše cestou zdokonalování pravidel než zavádění rozpočtového stropu, protože ten by mohl vyhnat F1 z Evropy. "Jsem proti rozpočtovému stropu, protože například v Číně toho umějí udělat víc s menšími náklady než v jiných částech světa," řekl. "Úspory je třeba hledat v pravidlech, jde například o jednodušší aerodynamická zařízení. Že to způsobí problémy s přilnavostí třeba v Monaku? Tím lépe, alespoň budou mít piloti přiležitost ukázat své jezdecké umění. Budoucnost záleží na nových technologiích. Není správné zakázat KERS jen proto, že je drahý. Týmy by měly pracovat na tom, aby si ho mohly dovolit," uzavřel Todt.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.