Návrat Lotusu si přál snad každý fanoušek, který sleduje formuli 1 nějaký ten pátek, neboť jde o jeden z nejúspěšnějších týmů v historii. Když byl oficiálně Team Lotus uzavřen 17. ledna 1995, vlastnil jeho práva již skoro půl roku David Hunt, bratr mistra světa z roku 1976 Jamese Hunta.
Dodnes se na této skutečnosti nic nezměnilo. Hunt se pokoušel různými cestami vrátit Team Lotus zpět do F1 nejen po zbytek 90tých let, ale též po roce 2000. Nejblíže byl před sezonou 2002, ale nakonec to dopadlo jinak.
Aktuální dekáda posouvala závody F1 na okruhy dálného východu včetně Malajsie, což nahrálo tamnímu výrobci aut do karet. Automobilka z Malajsie totiž kromě lokální výroby sedanů vlastní také divizi Lotusu, tedy Lotus Cars Ltd., kterou Colin Chapman kdysi založil pro výrobu cestovních sportovních vozů. Známé jsou především typy Elan, Elite, Europe, Esprite, Elise, Ecige a Evora.
Obdobně jako se Čína zapojila do globální ekonomiky, tak i Malajsie usiluje posílit své povědomí v oblasti průmyslu a sportu. To byl důvod proč malajsijská vláda podpořila projekt nejen na vybudování tratě pro pořádání závodů F1, ale i na vstup Lotusu do F1 přes národní automobilku Proton. Tím, že drží významná aktiva Lotusu, mohou použít jeho jméno pro závodní tým v F1 a tak vznikl název „Lotus F1 Team“. Tím vznikl právní subjekt, který může nést v názvu Lotus díky propojení s Protonem, ale není tím zajištěna přímá právní kontinuita na původní Team Lotus Ltd. ani na Team Lotus International Ltd., které reálně reprezentují historické úspěchy značky Lotus v F1 pod taktovkou Colina Chapmana.
V současné době David Hunt intenzivně jedná s Tony Fernandesem o možnosti provázání obou právních subjektů, aby mohla nést stáj jméno Team Lotus a na novém voze se objevilo tradiční logo s iniciály ACBC, reprezentující zakladatele Lotusu Colina Chapmana. Jeho dědictví by se tak přímo přenášelo do nového týmu vstupujícího do kolotoče F1.
V diskusi jsou různé možnosti, jednak poskytnutí licence na právní užití Team Lotus nebo prodej právního nároku k názvu pro celý závodní tým, případně Huntovo zapojení do již existujícího Lotus F1 Team. Vše se má rozhodnout v následujících dnech, tedy do doby než bude oficiálně představen nový vůz 12. února 2010. Možná se dočkáme zajímavého překvapení a slavnostní odhalení bude již pod názvem Team Lotus namísto očekávaného Lotus F1 Team…
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.