Návrat Lotusu si přál snad každý fanoušek, který sleduje formuli 1 nějaký ten pátek, neboť jde o jeden z nejúspěšnějších týmů v historii. Když byl oficiálně Team Lotus uzavřen 17. ledna 1995, vlastnil jeho práva již skoro půl roku David Hunt, bratr mistra světa z roku 1976 Jamese Hunta.
Dodnes se na této skutečnosti nic nezměnilo. Hunt se pokoušel různými cestami vrátit Team Lotus zpět do F1 nejen po zbytek 90tých let, ale též po roce 2000. Nejblíže byl před sezonou 2002, ale nakonec to dopadlo jinak.
Aktuální dekáda posouvala závody F1 na okruhy dálného východu včetně Malajsie, což nahrálo tamnímu výrobci aut do karet. Automobilka z Malajsie totiž kromě lokální výroby sedanů vlastní také divizi Lotusu, tedy Lotus Cars Ltd., kterou Colin Chapman kdysi založil pro výrobu cestovních sportovních vozů. Známé jsou především typy Elan, Elite, Europe, Esprite, Elise, Ecige a Evora.
Obdobně jako se Čína zapojila do globální ekonomiky, tak i Malajsie usiluje posílit své povědomí v oblasti průmyslu a sportu. To byl důvod proč malajsijská vláda podpořila projekt nejen na vybudování tratě pro pořádání závodů F1, ale i na vstup Lotusu do F1 přes národní automobilku Proton. Tím, že drží významná aktiva Lotusu, mohou použít jeho jméno pro závodní tým v F1 a tak vznikl název „Lotus F1 Team“. Tím vznikl právní subjekt, který může nést v názvu Lotus díky propojení s Protonem, ale není tím zajištěna přímá právní kontinuita na původní Team Lotus Ltd. ani na Team Lotus International Ltd., které reálně reprezentují historické úspěchy značky Lotus v F1 pod taktovkou Colina Chapmana.
V současné době David Hunt intenzivně jedná s Tony Fernandesem o možnosti provázání obou právních subjektů, aby mohla nést stáj jméno Team Lotus a na novém voze se objevilo tradiční logo s iniciály ACBC, reprezentující zakladatele Lotusu Colina Chapmana. Jeho dědictví by se tak přímo přenášelo do nového týmu vstupujícího do kolotoče F1.
V diskusi jsou různé možnosti, jednak poskytnutí licence na právní užití Team Lotus nebo prodej právního nároku k názvu pro celý závodní tým, případně Huntovo zapojení do již existujícího Lotus F1 Team. Vše se má rozhodnout v následujících dnech, tedy do doby než bude oficiálně představen nový vůz 12. února 2010. Možná se dočkáme zajímavého překvapení a slavnostní odhalení bude již pod názvem Team Lotus namísto očekávaného Lotus F1 Team…
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.