Po sdílení monopostu s Rosbergem v pondělí si ve středu v testech Michael Schumacher konečně pořádně zajezdil. V následujícím rozhovoru popisuje své dojmy z Valencie.
Jeho test byl včera narušen problémem s hydraulikou a jeho Mercedes zůstal v rychlosti pozadu za dominantním Ferrari. Schumacher tvrdí, že je spokojený s pokrokem, jehož dosáhli, a potěšilo ho i to, jak se dokázal aklimatizovat na život pilota Formule 1.
Jsi spokojený?Ano, mám opravdu radost. Měl jsem dobrý první den v pondělí, s poněkud krátkými výjezdy. Dnes jsem jezdil celý den. Drobný únik hydrauliky nás trochu pozdržel. Ale nakonec, máme velmi pozitivní zpětnou vazbu. S auto se jezdí velmi hladce, moc dobře. Jsem velmi pozitivní.
Ross tě chválí za zpětnou vazbu, měl jsi nějaké připomínky pro zlepšení?Kvůli toho jsem tady.
Jak bys zhodnotil test?Obecně se cítím docela dobře. Zaměřujeme se teď hlavně na spolehlivost, odjed co nejvíce kol a nestarat se moc o časy. Sledujete je, ale musíte se soustředit.
Co říkáš na rychlost Ferrari?Jsou docela silní. Je příjemné je vidět opět v akci.
Po tolika letech, jsi už schopen říct, jestli je tohle vítězné auto?Ne, to ne. Myslím, že budeme konkurenceschopní, ale jestli tohle bude rovnou vítězné auto, to je věc jiná. Pro mě to není tak důležité - sezóna je dlouhá. Potřebujeme od začátku sbírat body. Nečekal bych ale, že budeme hned od začátku vyhrávat. Ostatně to ani nebylo mým cílem, ani jsem to neočekával. Potřebujeme být ale dostatečně silní ve vývoji.
Je to stále zábava, řídit vůz F1?Absolutně.
Ross řekl, že spolupráce s tebou je stejná jako za starých časů, cítíš to také tak?Jo, je to vskutku tak. Jsem čilý a dobře motivovaný. Věci jsou snadnější díky tomu, že se spolu dobře známe.
Shledáváš něco těžším, než jsi čekal?No vlastně je to mnohem jednodušší, než jsem čekal. Myslel jsem, že to bude chtít trochu více času, ale šlo to docela rychle.
Jaké to je být na trati s dalšími dvěma mistry světa?Upřímně - není důležité to, čeho v minulosti dosáhli, důležitější je, jak si povedou v budoucnosti.
Jsi stále nervózní před výjezdem na trať?Spíše mě to stále vzrušuje. Jak si dokážete představit, je to po třech letech nová výzva a nová zkušenost. Nový tým, odlišné prostředí. Očekávám spoustu zajímavých věcí, je to dobrá zábava.
Nerušilo tě něco v noci?Ne, spal jsem opravdu dobře. I když jely motory a generátory, tak jsem spal jako mimino. Je to dobré.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.