Po sdílení monopostu s Rosbergem v pondělí si ve středu v testech Michael Schumacher konečně pořádně zajezdil. V následujícím rozhovoru popisuje své dojmy z Valencie.
Jeho test byl včera narušen problémem s hydraulikou a jeho Mercedes zůstal v rychlosti pozadu za dominantním Ferrari. Schumacher tvrdí, že je spokojený s pokrokem, jehož dosáhli, a potěšilo ho i to, jak se dokázal aklimatizovat na život pilota Formule 1.
Jsi spokojený?Ano, mám opravdu radost. Měl jsem dobrý první den v pondělí, s poněkud krátkými výjezdy. Dnes jsem jezdil celý den. Drobný únik hydrauliky nás trochu pozdržel. Ale nakonec, máme velmi pozitivní zpětnou vazbu. S auto se jezdí velmi hladce, moc dobře. Jsem velmi pozitivní.
Ross tě chválí za zpětnou vazbu, měl jsi nějaké připomínky pro zlepšení?Kvůli toho jsem tady.
Jak bys zhodnotil test?Obecně se cítím docela dobře. Zaměřujeme se teď hlavně na spolehlivost, odjed co nejvíce kol a nestarat se moc o časy. Sledujete je, ale musíte se soustředit.
Co říkáš na rychlost Ferrari?Jsou docela silní. Je příjemné je vidět opět v akci.
Po tolika letech, jsi už schopen říct, jestli je tohle vítězné auto?Ne, to ne. Myslím, že budeme konkurenceschopní, ale jestli tohle bude rovnou vítězné auto, to je věc jiná. Pro mě to není tak důležité - sezóna je dlouhá. Potřebujeme od začátku sbírat body. Nečekal bych ale, že budeme hned od začátku vyhrávat. Ostatně to ani nebylo mým cílem, ani jsem to neočekával. Potřebujeme být ale dostatečně silní ve vývoji.
Je to stále zábava, řídit vůz F1?Absolutně.
Ross řekl, že spolupráce s tebou je stejná jako za starých časů, cítíš to také tak?Jo, je to vskutku tak. Jsem čilý a dobře motivovaný. Věci jsou snadnější díky tomu, že se spolu dobře známe.
Shledáváš něco těžším, než jsi čekal?No vlastně je to mnohem jednodušší, než jsem čekal. Myslel jsem, že to bude chtít trochu více času, ale šlo to docela rychle.
Jaké to je být na trati s dalšími dvěma mistry světa?Upřímně - není důležité to, čeho v minulosti dosáhli, důležitější je, jak si povedou v budoucnosti.
Jsi stále nervózní před výjezdem na trať?Spíše mě to stále vzrušuje. Jak si dokážete představit, je to po třech letech nová výzva a nová zkušenost. Nový tým, odlišné prostředí. Očekávám spoustu zajímavých věcí, je to dobrá zábava.
Nerušilo tě něco v noci?Ne, spal jsem opravdu dobře. I když jely motory a generátory, tak jsem spal jako mimino. Je to dobré.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.