Po sdílení monopostu s Rosbergem v pondělí si ve středu v testech Michael Schumacher konečně pořádně zajezdil. V následujícím rozhovoru popisuje své dojmy z Valencie.
Jeho test byl včera narušen problémem s hydraulikou a jeho Mercedes zůstal v rychlosti pozadu za dominantním Ferrari. Schumacher tvrdí, že je spokojený s pokrokem, jehož dosáhli, a potěšilo ho i to, jak se dokázal aklimatizovat na život pilota Formule 1.
Jsi spokojený?Ano, mám opravdu radost. Měl jsem dobrý první den v pondělí, s poněkud krátkými výjezdy. Dnes jsem jezdil celý den. Drobný únik hydrauliky nás trochu pozdržel. Ale nakonec, máme velmi pozitivní zpětnou vazbu. S auto se jezdí velmi hladce, moc dobře. Jsem velmi pozitivní.
Ross tě chválí za zpětnou vazbu, měl jsi nějaké připomínky pro zlepšení?Kvůli toho jsem tady.
Jak bys zhodnotil test?Obecně se cítím docela dobře. Zaměřujeme se teď hlavně na spolehlivost, odjed co nejvíce kol a nestarat se moc o časy. Sledujete je, ale musíte se soustředit.
Co říkáš na rychlost Ferrari?Jsou docela silní. Je příjemné je vidět opět v akci.
Po tolika letech, jsi už schopen říct, jestli je tohle vítězné auto?Ne, to ne. Myslím, že budeme konkurenceschopní, ale jestli tohle bude rovnou vítězné auto, to je věc jiná. Pro mě to není tak důležité - sezóna je dlouhá. Potřebujeme od začátku sbírat body. Nečekal bych ale, že budeme hned od začátku vyhrávat. Ostatně to ani nebylo mým cílem, ani jsem to neočekával. Potřebujeme být ale dostatečně silní ve vývoji.
Je to stále zábava, řídit vůz F1?Absolutně.
Ross řekl, že spolupráce s tebou je stejná jako za starých časů, cítíš to také tak?Jo, je to vskutku tak. Jsem čilý a dobře motivovaný. Věci jsou snadnější díky tomu, že se spolu dobře známe.
Shledáváš něco těžším, než jsi čekal?No vlastně je to mnohem jednodušší, než jsem čekal. Myslel jsem, že to bude chtít trochu více času, ale šlo to docela rychle.
Jaké to je být na trati s dalšími dvěma mistry světa?Upřímně - není důležité to, čeho v minulosti dosáhli, důležitější je, jak si povedou v budoucnosti.
Jsi stále nervózní před výjezdem na trať?Spíše mě to stále vzrušuje. Jak si dokážete představit, je to po třech letech nová výzva a nová zkušenost. Nový tým, odlišné prostředí. Očekávám spoustu zajímavých věcí, je to dobrá zábava.
Nerušilo tě něco v noci?Ne, spal jsem opravdu dobře. I když jely motory a generátory, tak jsem spal jako mimino. Je to dobré.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.