Michael Schumacher dnes musel nedobrovolně skončit své jízdy hodinu před koncem testů. Důvodem byly problémy s hydraulikou. Němec však věří, že tento problém nijak neohrozí přípravu na první závod v Bahrajnu.
„Jsem moc rád, že jsem byl tento týden zpátky v monopostu formule jedna. Krátké jízdy jsme měli už v pondělí, dnes jsme jezdili skoro celý den, a to je dobré. Dojmy jsou velice pozitivní a vůz jede hladce, objevil se pouze malý únik hydraulické kapaliny, což nás dnes zastavilo o něco dříve,“ vysvětlil Schumacher.
Němec se v pondělí podělil o jízdy s kolegou Rosbergem. Včera jezdil s MGP W01 mladší z obou pilotů, dnes převzal vůz na celý den Schumacher. V tabulce časů se usadil na třetím místě za Fernandem Alonsem na Ferrari a Sauberem Pedra de la Rosy. Časy však podle sedminásobného šampiona nejsou v tuto chvíli vůbec podstatné.
„Soustředíme se hlavně na spolehlivost a odjetí co největšího počtu kol, takže se o časy tolik nestaráme. Je to nová výzva a nová zkušenost, ale s tím, jak dobře znám Rosse (Brawna), mi práce po jeho boku všechno usnadňuje. Už jsem v týmu jako doma. Cítím se čerstvý, motivovaný a velice pozitivně naladěný před letošní sezónou. Nemohu se dočkat, až příští týden v Jerezu znovu nasednu do vozu,“ shrnul Schumacher.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.