Michael Schumacher dnes musel nedobrovolně skončit své jízdy hodinu před koncem testů. Důvodem byly problémy s hydraulikou. Němec však věří, že tento problém nijak neohrozí přípravu na první závod v Bahrajnu.
„Jsem moc rád, že jsem byl tento týden zpátky v monopostu formule jedna. Krátké jízdy jsme měli už v pondělí, dnes jsme jezdili skoro celý den, a to je dobré. Dojmy jsou velice pozitivní a vůz jede hladce, objevil se pouze malý únik hydraulické kapaliny, což nás dnes zastavilo o něco dříve,“ vysvětlil Schumacher.
Němec se v pondělí podělil o jízdy s kolegou Rosbergem. Včera jezdil s MGP W01 mladší z obou pilotů, dnes převzal vůz na celý den Schumacher. V tabulce časů se usadil na třetím místě za Fernandem Alonsem na Ferrari a Sauberem Pedra de la Rosy. Časy však podle sedminásobného šampiona nejsou v tuto chvíli vůbec podstatné.
„Soustředíme se hlavně na spolehlivost a odjetí co největšího počtu kol, takže se o časy tolik nestaráme. Je to nová výzva a nová zkušenost, ale s tím, jak dobře znám Rosse (Brawna), mi práce po jeho boku všechno usnadňuje. Už jsem v týmu jako doma. Cítím se čerstvý, motivovaný a velice pozitivně naladěný před letošní sezónou. Nemohu se dočkat, až příští týden v Jerezu znovu nasednu do vozu,“ shrnul Schumacher.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.