Michael Schumacher byl maximálně spokojen s výkonem nového Mercedesu MGP W01, se kterým dnes odjel první kilometry ve Valencii. Dopoledne s vozem jezdil Nico Rosberg a odpoledne sedminásobný šampión F1, Michael Schumacher.
Mercedes byl jediným týmem, který dal možnost odzkoušet nový vůz oběma jezdcům hned při prvním dni testů ve Španělské Valencii. Nedařilo se jim špatně, Rosberg byl čtvrtý a Schumacher byl dokonce ještě o příčku lepší. Na vítěze dnešních testů, Felipeho Massu, ztratil jeho bývalý týmový kolega z Ferrari čtyři desetiny sekundy.„Pro nové auto to byl dnes perfektní roll-out. Cítil jsem se absolutně pohodlně a měl jsem pocit, že všechno je tak přirozené. Tak jsem se cítil snad jen na začátku mé kariéry, v roce 1991, když jsem odjel svoje první kola. Tehdy jsem si říkal: Wow to bylo opravdu rychlé a další kola pak byla opravdu vzrušující!“„Opět jsem se cítil jako malý kluk a opravdu jsem si užil to, že jsem zde mohl být. Dnes jsme odvedli dobrou práci. Vše jsme zkontrolovali a důležité je, že auto bylo spolehlivé. Nico a já jsme odjeli celkem 79 kol, od týmu to byla skvělá práce,“ zakončil Schumi.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.