Mercedes dnes během oficiální prezentace ve svém stuttgartském muzeu odhalil barvené provedení, jež ponese jejich vůz v letošní sezóně - nikoliv však nový vůz MGP W01.
Ten se poprvé objeví až na trati 1. února při testech ve Valencii, pro prezentaci tým žel využil pouze loňský monopost BGP001. Žádné překvapení se tedy nekonalo - vůz je vyveden ve stříbrné barvě v kombinaci se zeleným stínováním.
Slavnostního zahájení se krom 200 novinářů, 200 zaměstnanců Mercedesu a dalších 200 pozvaných lidí zúčastnil i Martin Whitmarsh z McLarenu a samozřejmě oba piloti - Michael Schumacher, jenž bude jezdit s číslem tři, a Nico Rosberg.
Ten dnes prohlásil: "Pro mě to je velmi, velmi zvláštní - tím, že budu moci řídit první Stříbrný šíp po více než padesáti letech se mi splní můj sen."
Ředitel automobilky Mercedes a předseda představenstva Daimleru Dieter Zetsche řekl, že v týmu zavládla nová hybná síla a optimismus a zároveň dodal: "Jsme novým týmem, takže nám prosím dejte trochu času!" Tím však nikterak nesníží vysoké nároky, jež jsou kladeny na úřadující mistry světa.
Michael Schumacher prohlásil: "Sezóna 2010 Formule 1 konečně začíná. Musím říci, že jsem zcela oddán této nové výzvě. Pro mě to bude jako nový začátek, jsem tak motivován! Máme v Mercedesu GP Petronas velmi vzrušující kombinaci. Po všech stránkách disponujeme týmem mistrů světa a už se nemůžu dočkat, až ve Valencii poprvé usednu do vozu."
"Jsem přesvědčen, že Mercedes GP Petronas bude ve velmi dobré pozici pro boj o letošní titul a já tomu dám vše. Jezdit znova pro Mercedes-Benz znamená, že se pro mě opět uzavře kruh, protože svou závodní kariéru jsem začínal s třícípou hvězdou na helmě. I to je další důvod, proč se už nemůžu dočkat začátku soutěže."
Ross Brawn při svém krátkém proslovu řekl: "Náš tým pracuje velmi tvrdě pracoval během loňského roku i během zimy na vývoji MGP W01 a všichni se v týmu těší na zahájení testů ve Valencii příští týden. V Nicovi a Michaelovi máme dva excelentní piloty, kteří vytvoří úžasnou dvojici a jeden z nejlepších párů na startovním roštu vůbec."
Nikdo z vedoucích představitelů neopomněl připomenout, jak moc se všichni těší, a také poděkovat sponzorům. "Chtěl bych dnes rovněž srdečně přivítat našeho nového hlavního sponzora Petronas, stejně jako skupinu Aabar/IPIC a další partnery týmu. Vřele také vítám do rodiny Mercedesu naše kolegy z loňského vítězného týmu Brawn GP vedené Rossem Brawnem a Nickem Fryem. Leží před námi nelehké úkoly - chopíme se jich vší silou, soudržností a s plnou motivací."
Více informací najdete na nových stránkách týmu Mercedes GP zde.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.