Mercedes dnes během oficiální prezentace ve svém stuttgartském muzeu odhalil barvené provedení, jež ponese jejich vůz v letošní sezóně - nikoliv však nový vůz MGP W01.
Ten se poprvé objeví až na trati 1. února při testech ve Valencii, pro prezentaci tým žel využil pouze loňský monopost BGP001. Žádné překvapení se tedy nekonalo - vůz je vyveden ve stříbrné barvě v kombinaci se zeleným stínováním.
Slavnostního zahájení se krom 200 novinářů, 200 zaměstnanců Mercedesu a dalších 200 pozvaných lidí zúčastnil i Martin Whitmarsh z McLarenu a samozřejmě oba piloti - Michael Schumacher, jenž bude jezdit s číslem tři, a Nico Rosberg.
Ten dnes prohlásil: "Pro mě to je velmi, velmi zvláštní - tím, že budu moci řídit první Stříbrný šíp po více než padesáti letech se mi splní můj sen."
Ředitel automobilky Mercedes a předseda představenstva Daimleru Dieter Zetsche řekl, že v týmu zavládla nová hybná síla a optimismus a zároveň dodal: "Jsme novým týmem, takže nám prosím dejte trochu času!" Tím však nikterak nesníží vysoké nároky, jež jsou kladeny na úřadující mistry světa.
Michael Schumacher prohlásil: "Sezóna 2010 Formule 1 konečně začíná. Musím říci, že jsem zcela oddán této nové výzvě. Pro mě to bude jako nový začátek, jsem tak motivován! Máme v Mercedesu GP Petronas velmi vzrušující kombinaci. Po všech stránkách disponujeme týmem mistrů světa a už se nemůžu dočkat, až ve Valencii poprvé usednu do vozu."
"Jsem přesvědčen, že Mercedes GP Petronas bude ve velmi dobré pozici pro boj o letošní titul a já tomu dám vše. Jezdit znova pro Mercedes-Benz znamená, že se pro mě opět uzavře kruh, protože svou závodní kariéru jsem začínal s třícípou hvězdou na helmě. I to je další důvod, proč se už nemůžu dočkat začátku soutěže."
Ross Brawn při svém krátkém proslovu řekl: "Náš tým pracuje velmi tvrdě pracoval během loňského roku i během zimy na vývoji MGP W01 a všichni se v týmu těší na zahájení testů ve Valencii příští týden. V Nicovi a Michaelovi máme dva excelentní piloty, kteří vytvoří úžasnou dvojici a jeden z nejlepších párů na startovním roštu vůbec."
Nikdo z vedoucích představitelů neopomněl připomenout, jak moc se všichni těší, a také poděkovat sponzorům. "Chtěl bych dnes rovněž srdečně přivítat našeho nového hlavního sponzora Petronas, stejně jako skupinu Aabar/IPIC a další partnery týmu. Vřele také vítám do rodiny Mercedesu naše kolegy z loňského vítězného týmu Brawn GP vedené Rossem Brawnem a Nickem Fryem. Leží před námi nelehké úkoly - chopíme se jich vší silou, soudržností a s plnou motivací."
Více informací najdete na nových stránkách týmu Mercedes GP zde.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.