FIA schválila požadavek Mercedesu na výměnu čísel mezi jejich piloty Nico Rosbergem a Michaelem Schumacherem.
S požadavkem přišel počátkem minulého týdne starší a úspěšnější z této jezdecké dvojice. Ten by rád na svém monopostu nosil to nižší číslo, s nímž měl původně jezdit Rosberg. - totiž trojku Snaží se hvězda týmu nenápadně dávat již od počátku najevo, kdože je v týmu jednička a umravnit svého o téměř šestnáct let mladšího kolegu? Nebo se jedná opravdu pouze o formalitu?
Mluvčí týmu prozradila, že důvodem změny má být Schumacherova obliba lichých čísel, proto požádali, zda by mu mohlo být přiděleno liché číslo. FIA žádosti stáje Mercedes GP vyhověla.
Co na to Nico? Říká, že mu to vůbec nevadí a profesionálně snižuje význam záměny čísel: "Pokud v Bahrajnu vyhraju, lidé se nebudou zajímat o číslo na mém autě, ale o to, kdo ho řídí." Ze spolupráce je spíše nadšen, než že by byl zklamán z oné změny: "Budu neblíže ztělesněnému měřítku F1, těžko bych na tom mohl být lépe. A byl jsem ujištěn o tom, že budeme dostávat stejný materiál. Veškerá pozornost ale bude upřena na něj, zatímco já budu mít čas se soustředit na svou práci."
Aktualizovaný seznam pilotů a jejich čísel pro sezónu 2010: 1 Jenson Button (McLaren) 2 Lewis Hamilton (McLaren) 3 Michael Schumacher (Mercedes GP) 4 Nico Rosberg (Mercedes GP) 5 Sebastian Vettel (Red Bull) 6 Mark Webber (Red Bull) 7 Felipe Massa (Ferrari) 8 Fernando Alonso (Ferrari) 9 Rubens Barrichello (Williams)10 Nico Hülkenberg (Williams)11 Robert Kubica (Renault)12 - (Renault)14 Adrian Sutil (Force India)15 Vitantonio Liuzzi (Force India)16 Sébastien Buemi (Toro Rosso)17 Jaime Algersuari (Toro Rosso)18 Jarno Trulli (Lotus)19 Heikki Kovalainen (Lotus)20 - (Campos)21 Bruno Senna (Campos)22 José María López (USF1)23 - (USF1)24 Timo Glock (Virgin)25 Lucas Di Grassi (Virgin)26 Kamuj Kobajaši (BMW-Sauber)27 Pedro de la Rosa (BMW-Sauber)
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.