Michael Schumacher zakončil svůj třídenní test s vozem GP2 ve španělském Jerezu na suché trati pod jasnou oblohou bez mraků, ale za silného větru. Mohl si tak v rámci údajného vývoje vozu GP2 konečně vyzkoušet i jízdu na hladkých pneumatikách.
Ve čtvrtek ráno ujel 23 kol na mokrých pneumatikách, poté přezul na sliky. V průběhu dne se zaměřoval na dlouhé 20-kolové jízdy. Nakonec odjel celkem 130 kol, což představuje na tamější trati 576 km. Za všechny tři dny ujel celkem 1151 km. Nejlepší čas měl hodnotu 1:24,621 min, čímž zaostal o pouhé 4 desetiny vteřiny za rekordním kolem Kamuje Kobajašiho z roku 2008; s vozem GP2 současné specifikace zde byl nejrychlejší Giedo van der Garde, jenž se zde loni blýsknul časem 1:25,291 min.
"Poslední den testování jsem toho mohl opravdu dost najezdit, bylo to perfektní," říká Michael. "Mám velkou radost z toho, jak to zde probíhalo, pracovali jsme dobře, dobré byly i časy a konzistence, udělali jsme vše, co jsme měli v plánu. Cítím se fit, v autě jsem se hned cítil dobře - pojďme tedy na to!"
Organizátor série GP2 Bruno Michel dodal: "Tohle byla fantastická příležitost pro sérii GP2 a každého, kdo je do soutěže zapojen. Analýza a zpětná vazba Michaela Schumachera byla fantastická a technický personál GP2, který s ním tento týden pracoval, věří, že to, co se naučil z tohoto testu vyústí v ještě lepší monopost pro rok 2011."
"Jsme rádi, že si Michael vybral naše auto pro svůj senzační návrat za volant vysoce výkonného stroje a že potvrdil, že se jedná o věc, která má k vozu Formule 1 nejblíže - několikrát porovnával vozy GP2 a F1, zvláště jejich ovladatelnost."
"Nyní se již těšíme na druhé kolo asijské série GP2, které se koná příští měsíc v Abú Zábí. Michaelovi bychom rádi popřáli vše nejlepší v jeho návratu do Formule 1," dodává Michel.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.