Michael Schumacher zakončil svůj třídenní test s vozem GP2 ve španělském Jerezu na suché trati pod jasnou oblohou bez mraků, ale za silného větru. Mohl si tak v rámci údajného vývoje vozu GP2 konečně vyzkoušet i jízdu na hladkých pneumatikách.
Ve čtvrtek ráno ujel 23 kol na mokrých pneumatikách, poté přezul na sliky. V průběhu dne se zaměřoval na dlouhé 20-kolové jízdy. Nakonec odjel celkem 130 kol, což představuje na tamější trati 576 km. Za všechny tři dny ujel celkem 1151 km. Nejlepší čas měl hodnotu 1:24,621 min, čímž zaostal o pouhé 4 desetiny vteřiny za rekordním kolem Kamuje Kobajašiho z roku 2008; s vozem GP2 současné specifikace zde byl nejrychlejší Giedo van der Garde, jenž se zde loni blýsknul časem 1:25,291 min.
"Poslední den testování jsem toho mohl opravdu dost najezdit, bylo to perfektní," říká Michael. "Mám velkou radost z toho, jak to zde probíhalo, pracovali jsme dobře, dobré byly i časy a konzistence, udělali jsme vše, co jsme měli v plánu. Cítím se fit, v autě jsem se hned cítil dobře - pojďme tedy na to!"
Organizátor série GP2 Bruno Michel dodal: "Tohle byla fantastická příležitost pro sérii GP2 a každého, kdo je do soutěže zapojen. Analýza a zpětná vazba Michaela Schumachera byla fantastická a technický personál GP2, který s ním tento týden pracoval, věří, že to, co se naučil z tohoto testu vyústí v ještě lepší monopost pro rok 2011."
"Jsme rádi, že si Michael vybral naše auto pro svůj senzační návrat za volant vysoce výkonného stroje a že potvrdil, že se jedná o věc, která má k vozu Formule 1 nejblíže - několikrát porovnával vozy GP2 a F1, zvláště jejich ovladatelnost."
"Nyní se již těšíme na druhé kolo asijské série GP2, které se koná příští měsíc v Abú Zábí. Michaelovi bychom rádi popřáli vše nejlepší v jeho návratu do Formule 1," dodává Michel.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.