Podle Christiana Hornera nemá žádný jedinec právo hodnotit čtyři nové týmy Formule 1 před tím, než začne sezóna. Šéf závodního týmu Red Bullu by byl rád, kdyby se s prvními soudy počkalo do doby, než Campos, Lotus, USF1 a Virgin odjedou několik závodů.
Rozšíření startovního roštu z 20 na 26 aut (díky čtyřem novým týmům a odchodu Toyoty) naplňuje Hornera optimismem ohledně budoucnosti: "Přichází několik dobrých týmů. Opětovné objevení se Lotusu je pro Formuli 1 zajímavé, stejně jako potenciálně více aut na startu než tomu bylo v posledních letech obvykle, pokud to zvládnou."
"Je to vždy smutné, když přijdete o nějaký tým, žel automobilky mají tendencí přicházet a zase odcházet. Pilířemi Formule 1 jsou nezávislé týmy, špatná situace jednoho vytváří zase příležitost pro dalšího. Myslím, že Formule 1 je z krátkodobého, střednědobého i dlouhodobého hlediska dobře nastavena," uvádí šéf Red Bull Racing.
Až čas podle něj odhalí výkonnost jednotlivých stájí: "Myslím, že je pro nás špatné je hodnotit. Je na nich, aby odvedli co nejlépe svou práci. Je to obrovská výzva pro kterýkoliv tým bez ohledu na velikost. Dostávají šanci, a pokud je někdo chce soudit před sezónou, je to zkrátka špatně."
"Jsem si jistý, že všichni velmi usilovně pracují. Není to vůbec snadné navrhnout, režírovat vše kolem, vyrobit a vyvinout monopost pro Velké ceny, ale doufám, že to vše všichni zvládnou a uvidíme je v Bahrajnu na startovním roštu," dodává Horner.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.