Generální ředitel Mercedes GP Nick Fry, by rád viděl tým letošních vítězů v roce 2010 opět bojovat mezi těmi nejlepšími. Jako realistický cíl považuje boj mezi nejlepšími třemi. Za nejsilnější konkurenty považuje Ferrari, McLaren a Red Bull, přesto věří, že se mu je s pomocí sedminásobného mistra podaří porazit.
„Myslím, že musíme příští rok usilovat o první tři místa v poháru konstruktérů a samozřejmě potřebuje vyhrávat závody. V téhle fázi je to velice obtížné tvrdit, protože nevíme, jak si stojí konkurence,“ řekl Nick Fry pro web GPUpdate.
„Domnívám se, že Ferrari a McLaren-Mercedes budou velmi silní, možná taky Red Bull s Sebastianem Vettelem, takže dokud neuvidíme jejich auta, nemůžeme naši pozici přesně určit, ale pokud se přeci jenom do nejlepší trojice nedostaneme, budou všichni velmi zklamáni.“
Od Michaela Schumachera si v týmu mistrů světa opravdu hodně slibují. Doufají, že jim jeho zkušenosti pomohou udržet si skvělou formu z letošního roku.
„Opravdu si myslíme, že příchod Michaela pro nás je dalším krokem. Byli jsme dost dobří k vítězství šampionátu v tomto roce, ale chceme být i budoucnu stejně dobří a vážně si myslíme, že nám s tím Michael může pomoci.“
„První věc, kterou k nám Michael přivedl, jsou jeho ohromné zkušenosti. Od někoho, kdo vyhrál sedm mistrovských titulů a získal neuvěřitelné množství poznatků s tak velkým týmem jako je Ferrari, jsem si jistý, že nám s dosažením podobných věcí může pomoci.“
„Celá formule 1 chce Michaela zpátky. Mnoho ostatních majitelů a šéfů týmů k nám během několika posledních týdnů přišlo a řeklo: „Opravdu doufáme, že se Michael vrátí a připojí se k vašemu týmu“, protože to není dobré jenom pro náš tým, ale je to skvělé pro všechny týmy F1, je to skvělé pro tento sport a myslím si, že to příláká další fanoušky po celém světě,“ dodal generální ředitel stáje Nick Fry.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.