Kariéra Michaela Schumachera bola v prvých rokoch jeho účinkovania v F1 spätá s Flaviom Briatorem. Extrovertný Talian bol Nemcovým šéfom v Benettone, tíme s ktorým Schumi získal dva majstrovské tituly.
Briatore teda pozná povahu 7-násobného šampióna, rovnako dokáže popísať jeho plusy a mínusy. Aj keď sa ich vzájomná spolupráca neskončila absolútne ukážkovo a Flavio si neodpustil pár poznámok, že na tituly bude útočiť s Alesim a Bergerom, Talian si bol a ešte stále je plne vedomý Schumacherových kvalít. Aj preto verí, že Nemec by mohol v nasledujúcom roku uspieť, pravdaže za predpokladu, že Mercedes postaví skutočne kvalitný monopost.
"Myslím, že jeho návrat je pre "efjednotku" pozitívnou správou. Ak sa rozhodol opäť súťažiť, zrejme je to preto, lebo je ešte stále presvedčený o tom, že môže byť dostatočne rýchly," rozhovoril sa o niekdajšom skvelom pilotovi Benettonu Briatore.
Podľa Flavia nebude prekážkou ani Schumiho na F1 už pomerne pokročilý vek.
"Ak máte v rukách víťazný voz, rôzne vedľajšie faktory, ako napríklad vek neznamenajú veľa. Dôkazom je napríklad aj uplynulá sezóna. V nej sa stal majstrom sveta pilot, ktorý rozhodne nepatrí medzi najlepších na formulovej scéne," poznamenal kriticky Briatore narážajúc pritom na Jensona Buttona, svojho bývalého zverenca v Renaulte, resp. Benettone.
"Som presvedčený, že keby bol Schumacher 100%-tne fit, vrátil by sa už minulý rok s Ferrari. Michael jednoducho patrí do kategórie jazdcov, ktorí nedokážu viesť normálny život a ostať ďaleko od sveta pretekov. A okrem toho, rád zopakujem myšlienku, ktorú som prezentoval už aj v minulosti - keď Michael pred troma rokmi končil, nebol ešte pripravený na odchod. Mohol byť konkurencieschopný ešte ďalšie dve alebo tri sezóny," vyslovil názor Briatore, ktorý je známy aj svojím skvelým priateľským vzťahom s dvojnásobným šampiónom Fernandom Alonsom.
Ako sa bude "Schumimu" v nasledujúcom roku dariť, si Flavio netrúfa predpovedať. Dôležité je ale, že Nemec bude opäť spolupracovať s dlhoročným priateľom Rossom Brawnom, ktorý bol spolutvorcom jeho znamenitých úspechov, či už v Benettone alebo Ferrari. O skvelom prínose Brita by vedel hovoriť aj Jenson Button, držiteľ posledného titulu majstra sveta.
"Ross pozná Michaela dobre a vieme, že Mercedes ho chcel získať odjakživa. Malo by to teda fungovať. Opakujem však, že kvalita auta je kľúčová," uzavrel Briatore, ktorý sa po škandále v Singapúre musel zo sveta Formule 1 stiahnuť.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.