Kariéra Michaela Schumachera bola v prvých rokoch jeho účinkovania v F1 spätá s Flaviom Briatorem. Extrovertný Talian bol Nemcovým šéfom v Benettone, tíme s ktorým Schumi získal dva majstrovské tituly.
Briatore teda pozná povahu 7-násobného šampióna, rovnako dokáže popísať jeho plusy a mínusy. Aj keď sa ich vzájomná spolupráca neskončila absolútne ukážkovo a Flavio si neodpustil pár poznámok, že na tituly bude útočiť s Alesim a Bergerom, Talian si bol a ešte stále je plne vedomý Schumacherových kvalít. Aj preto verí, že Nemec by mohol v nasledujúcom roku uspieť, pravdaže za predpokladu, že Mercedes postaví skutočne kvalitný monopost.
"Myslím, že jeho návrat je pre "efjednotku" pozitívnou správou. Ak sa rozhodol opäť súťažiť, zrejme je to preto, lebo je ešte stále presvedčený o tom, že môže byť dostatočne rýchly," rozhovoril sa o niekdajšom skvelom pilotovi Benettonu Briatore.
Podľa Flavia nebude prekážkou ani Schumiho na F1 už pomerne pokročilý vek.
"Ak máte v rukách víťazný voz, rôzne vedľajšie faktory, ako napríklad vek neznamenajú veľa. Dôkazom je napríklad aj uplynulá sezóna. V nej sa stal majstrom sveta pilot, ktorý rozhodne nepatrí medzi najlepších na formulovej scéne," poznamenal kriticky Briatore narážajúc pritom na Jensona Buttona, svojho bývalého zverenca v Renaulte, resp. Benettone.
"Som presvedčený, že keby bol Schumacher 100%-tne fit, vrátil by sa už minulý rok s Ferrari. Michael jednoducho patrí do kategórie jazdcov, ktorí nedokážu viesť normálny život a ostať ďaleko od sveta pretekov. A okrem toho, rád zopakujem myšlienku, ktorú som prezentoval už aj v minulosti - keď Michael pred troma rokmi končil, nebol ešte pripravený na odchod. Mohol byť konkurencieschopný ešte ďalšie dve alebo tri sezóny," vyslovil názor Briatore, ktorý je známy aj svojím skvelým priateľským vzťahom s dvojnásobným šampiónom Fernandom Alonsom.
Ako sa bude "Schumimu" v nasledujúcom roku dariť, si Flavio netrúfa predpovedať. Dôležité je ale, že Nemec bude opäť spolupracovať s dlhoročným priateľom Rossom Brawnom, ktorý bol spolutvorcom jeho znamenitých úspechov, či už v Benettone alebo Ferrari. O skvelom prínose Brita by vedel hovoriť aj Jenson Button, držiteľ posledného titulu majstra sveta.
"Ross pozná Michaela dobre a vieme, že Mercedes ho chcel získať odjakživa. Malo by to teda fungovať. Opakujem však, že kvalita auta je kľúčová," uzavrel Briatore, ktorý sa po škandále v Singapúre musel zo sveta Formule 1 stiahnuť.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.