Michael Schumacher vzdal hold fanouškům Scuderie, za jejich oddanost a podporu během svých 14 let závodění u Ferrari. Zároveň dodal, že tímto začíná nová kapitola jeho života a na trati bude s Ferrari závodit tvrdě, nicméně s zaslouženým respektem.
„Po 14 let jsem byl součástí Ferrari a 14 let bylo Ferrari součástí mě,“ řekl Schumacher.
„Velký kus Ferrari zůstane navždy v mém srdci. Vždy budu myslet na vášnivost, sílu a odhodlání, které se mi za ta léta od italských fanoušků Ferrari dostalo.“
„Cítil jsem se jimi vítaný a snažil jsem se dát do toho radost a nadšení, když jsem bojoval na trati i po vítězství.“
„Našel jsem opravdu mnoho přítel a hodně jsem se u Ferrari naučil.“
Michael Schumacher, který se závoděním skončil na konci roku 2006, se po třech letech vrací k vrcholovému závodění. V naskočení do letošní sezóny mu zabránilo zranění krku, teď by však velkému návratu nemělo stát nic v cestě. Schumacher se příští rok neobjeví v barvách Ferrari, nýbrž Mercedesu. Nezbývá mu tak nic jiného, než se snažit utěšit masu jeho fandů, kteří by ho samozřejmě rádi viděli závodit jinde.
„Teď pro mě začíná nová kapitola. Budu na trati závodit s respektem proti Ferrari. Myslím si, že to budou těžké bitvy. Ve skutečnosti jsem přesvědčen, že Ferrari ukáže svoji historickou sílu, protože vím, čeho jsou tihle chlapy schopni.“
„Rád bych poděkoval všem, kteří mě podporovali. Byl bych rád, kdybyste vedle dvou jezdců Ferrari, zachovali část své náklonnosti ke mě,“ dodal sedminásobný mistr světa Michael Schumacher.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.