Němec Michael Schumacher je nejenom rekordmanem v počtu získaných mistrovských titulů v F1, ale jeho kariéru provázely i kontroverzní momenty.
Skandály v kariéře německého závodníka Michaela Schumachera v F1
Před posledním závodem sezony 1994 byl Michael Schumacher ve vedení mistrovství světa, Brit Damon Hill na něj však ztrácel jediný bod. Při závodě pak došlo ke kolizi Schumacherova monopostu s Hillovým, oba jezdci museli odstoupit, a Schumacher tak získal titul. Mnozí ho pak obviňovali, že havárii způsobil úmyslně, ale závodní komisaři ji ohodnotili jako běžný závodní incident.
Situace se téměř opakovala v posledním závodě ročníku 1997, kdy Schumacher vedl o jeden bod před Kanaďanem Jacquesem Villeneuvem. Němec v závodě narazil do Villeneuvova vozu, sám vypadl, ale Kanaďan závod dokončil, a stal se mistrem světa. Tentokrát to bez trestu nezůstalo, dva týdny po závodě byl Schumacher za úmyslné způsobení kolize diskvalifikován z celé sezony 1997.
Při kvalifikaci na Velkou cenu Monaka 2006 zajel Schumacher nejrychlejší kolo a vybojoval pole position, pak ale zůstal stát v zatáčce Rascasse a zablokoval ji. Traťoví komisaři to ohodnotili jako úmyslné počínání s cílem, aby jeho hlavní rival, španělský pilot Renaultu Fernando Alonso už nemohl jeho čas překonat. Schumacher byl potrestán odsunutím na poslední místo startovního roštu.
Za některé sporné momenty své kariéry nemůže sám německý pilot, ale týmová režie stáje Ferrari. Při Velké ceně Rakouska 2002 vedl tehdejší Schumacherův stájový kolega Rubens Barrichello z Brazílie, na pokyn týmu ale v cílové rovince posledního kola zpomalil a pustil Schumachera před sebe. Němec pak na stupních vítězů Barrichellovi gesto „vrátil“, pustil ho na nejvyšší stupínek a na místě mu předal i pohár pro vítěze. Schumacher tak nicméně vyhrál pátý z prvních šesti závodů sezony (zbývající jeden ovládl jeho bratr Ralf) a položil tak základ sezoně, v níž o mistrovskému titulu rozhodl nejrychleji v historii – po jedenácti ze sedmnácti závodů. Celkem v sezoně vyhrál jedenáct Velkých cen.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.