Němec Michael Schumacher je nejenom rekordmanem v počtu získaných mistrovských titulů v F1, ale jeho kariéru provázely i kontroverzní momenty.
Skandály v kariéře německého závodníka Michaela Schumachera v F1
Před posledním závodem sezony 1994 byl Michael Schumacher ve vedení mistrovství světa, Brit Damon Hill na něj však ztrácel jediný bod. Při závodě pak došlo ke kolizi Schumacherova monopostu s Hillovým, oba jezdci museli odstoupit, a Schumacher tak získal titul. Mnozí ho pak obviňovali, že havárii způsobil úmyslně, ale závodní komisaři ji ohodnotili jako běžný závodní incident.
Situace se téměř opakovala v posledním závodě ročníku 1997, kdy Schumacher vedl o jeden bod před Kanaďanem Jacquesem Villeneuvem. Němec v závodě narazil do Villeneuvova vozu, sám vypadl, ale Kanaďan závod dokončil, a stal se mistrem světa. Tentokrát to bez trestu nezůstalo, dva týdny po závodě byl Schumacher za úmyslné způsobení kolize diskvalifikován z celé sezony 1997.
Při kvalifikaci na Velkou cenu Monaka 2006 zajel Schumacher nejrychlejší kolo a vybojoval pole position, pak ale zůstal stát v zatáčce Rascasse a zablokoval ji. Traťoví komisaři to ohodnotili jako úmyslné počínání s cílem, aby jeho hlavní rival, španělský pilot Renaultu Fernando Alonso už nemohl jeho čas překonat. Schumacher byl potrestán odsunutím na poslední místo startovního roštu.
Za některé sporné momenty své kariéry nemůže sám německý pilot, ale týmová režie stáje Ferrari. Při Velké ceně Rakouska 2002 vedl tehdejší Schumacherův stájový kolega Rubens Barrichello z Brazílie, na pokyn týmu ale v cílové rovince posledního kola zpomalil a pustil Schumachera před sebe. Němec pak na stupních vítězů Barrichellovi gesto „vrátil“, pustil ho na nejvyšší stupínek a na místě mu předal i pohár pro vítěze. Schumacher tak nicméně vyhrál pátý z prvních šesti závodů sezony (zbývající jeden ovládl jeho bratr Ralf) a položil tak základ sezoně, v níž o mistrovskému titulu rozhodl nejrychleji v historii – po jedenácti ze sedmnácti závodů. Celkem v sezoně vyhrál jedenáct Velkých cen.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.