Stáj Mercedes Grand Prix uzavřela dlouhodobou dohodu s malajskou ropnou společností Petronas. Společná spolupráce startuje již příštím rokem. Tým tak nově ponese název Mercedes GP Petronas.
Petronas, který dříve sponzoroval týmy Sauber a BMW Sauber, byl spojován s novým malajským týmem Lotus. Jenže předpoklady se nakonec nevyplnily, když se zástupci Petronasu domluvili s německým Mercedesem.Představení designu nového vozu se dočkáme až 1. února na dráze ve Valencii. „Každý v Mercedesu GP je potěšen tím, že můžeme ohlásit dlouhodobé partnerství s takovou společností, jakou Petronas je,“ prohlásil šéf týmu, Ross Brawn. „Už se těšíme, až uvidíme náš nový vůz v barvách stříbrných šípů s logy značky Petronas. V příští sezoně se chceme neustále zlepšovat, abychom byli konkurenceschopní,“ pokračuje Ross. Norbert Haug dodává: „Mercedes-Benz a Petronas nebudou spolupracovat pouze na trati, ale i mimo ní. Sídlo Petronasu v Kuala Lumpur je velmi rychle se rozvíjející trh, který je pro značku Mercedes velmi důležitý. To činí naše partnerství ještě hodnotnějším.“
Lewis Hamilton nezažívá u Ferrari ideální začátek. Jeho trápení se prohloubilo po Velké ceně Číny, kde byl diskvalifikován a přišel o důležité body.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.