Ak aj Michael Schumacher zakotví v Mercedese, jeho pozícia nebude tak neohroziteľná ako v časoch spolupráce s Ferrari.
Tento názor zastáva Nico Rosberg, ktorý sa vôbec neobáva situácie, že by musel robiť 7-násobnému šampiónovi dvojku. Bývalý pilot Williamsu je presvedčený, že jeho tím zabezpečí podmienky pre férovú súťaž.
"V Mercedese nejestvuje jazdecká hierarchia. Obaja piloti sú si navzájom rovní," uviedol talentovaný Rosberg, ktorý na svoje prvé víťazstvo vo Formule 1 ešte len čaká.
"Ak by ale na konci roka bojoval o titul majstra sveta len jeden z nich, potom by bolo možné začať uvažovať o istej pomoci. Dovtedy však nie. Filozofia Mercedesu hovorí jasne - máme dve tímové jednotky," dodal Rosberg.
23-ročný Nemec s fínskymi koreňmi by považoval spoluprácu so slávnym Michaelom Schumacherom za prospešnú.
"Jeho obrovské skúsenosti by mi mohli pomôcť, a to aj napriek tomu, že sám som už vcelku skúsený," poznamenal syn majstra sveta z roku 1982.
Rosberg sa nazdáva, že očakávania tímu pred novou sezónou sú veľké. Úspechy z roku 2009 boli senzačné, ale určite nebude tak jednoduché ich zopakovať. Konkurencia nespí a pracuje na vlastných unikátnych riešeniach.
"Sme úradujúci majstri sveta. Všetko okrem víťazstva v oboch šampionátoch by sa považovalo za krok späť. Výhry v jednotlivých pretekoch a zisk majstrovského tiitulu musia byť opäť našimi hlavnými prioritami," uzavrel Rosberg.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.