Německý jezdec formule 1 Timo Glock je přesvědčen o návratu Michaela Schumachera do formule 1 a těší se, jak proti němu a stáji Mercedes bude v nadcházející sezoně bojovat. Glockovo vyjádření v úterý zveřejnila agentura Reuters.
"Okolo jeho návratu je plno spekulací, ale on se podle mě chce vrátit," tvrdí bývalý pilot týmu Toyota. "Myslím, že jezdit na motokárách a jednou za rok se zúčastnit Závodu šampionů už mu zkrátka nestačí. Stále v sobě má ten plamen, který hoří a bude skvělé, když se do formule vrátí. Osobně si myslím, že se k závodění vrátí," dodal jezdec nové stáje Virgin-Cosworth.
Glock začínal ve formuli v roce 2004, tehdy pod týmem Jordan. V témže roce Michael Schumacher vyhrál poslední ze svých sedmi titulů. O dva roky později se pak s rekordními jednadevadesáti výhrami Schumacher s F1 rozloučil. "Pro celou formuli a hlavně pro fanoušky by to byla bomba, kdyby se sedminásobný šampion po třech letech znovu vrátil do závodního procesu. Vrátil by se německý jezdec v německém autě, to by bylo úžasné pro každého," míní Glock.
Čtyřicetiletý Schumacher zakončil svou kariéru v italské stájí Ferrari, kde od roku 2006 pracoval jako poradce. Nyní je však blízko k uzavření závodního kontraktu s Mercedesem, který po letošní sezoně převzal mistrovskou stáj Brawn GP. A Ferrari mu v jeho rozhodnutí nebude bránit.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.