Tým Formule 1 Lotus oznámil, kdože je bude reprezentovat v příští sezóně. Závodit za ně bude bývalý pilot Toyoty Jarno Trulli a bývalý jezdec McLarenu Heikki Kovalainen. Tyto dva jezdce doplní Fairuz Fauzy jako testovací a záložní pilot.
Během dnešního oficiálního oznámení v Kuala Lumpuru tato jména sdělil malajský premiér Dato' Sri Najib Tun Razak.
Šéf týmu Tony Fernandez při této příležitosti prohlásil: "Jsem nadšený z toho, že jsme mohli podepsat s Jarnem, Heikkim a Fairuzem, aby jezdili za Lotus F1 Racing v naší premiérové sezóně. Jmenování Jarna, Heikkiho a Fairuze jako našich závodních jezdců je důkazem kvality našeho týmu, našich ambicí a úsilí, stejně jako naší dlouhodobé vize úspěchu ve Formuli 1."
"Jarno a Heikki jsou vítězové a na tratích ve Formuli 1 již něco dokázali - budou pro nás velkou pomocí při vývoji týmu i vozu během roku 2010. Oba jsou extrémně univerzální jezdci, kteří prokázali, že jsou více než schopni dosáhnout solidních výsledků i za těch nejnáročnějších podmínek," pokračuje Fernandez. "To, že máme v týmu Fairuze je rovněž skvělou zprávou. On je bezpochyby nejlepším malajským pilotem se zkušenostmi a je te potěšením přivítat je v malajském týmu Formule 1."
"Místo v sezóně 2010 nám FIA přidělila teprve v září, ale auto je již ve výrobě a podepsali jsme dva vítěze závodů Formule 1, kteří za nás budou jezdit, stejně jako domácího malajského jezdce - což za 3 měsíce tvrdé práce není špatný výsledek! A můžete od nás čekat ještě více. Dobu následujícího volna si užijeme povznesení tím, co se nám již podařilo dosáhnout, jsme však odhodláni dále se ve všech směrech zlepšovat," vysvětluje hrdý šéf čerstvě se formujícího týmu.
Lotus při této příležitosti odhalile také své nové logo. V něm zachovává slavné barvy, jež tým se stejným názvem používal v historii - žlutou a zelenou - nyní se jim však snaží vdechnout moderní kabátek.
"Nepředstíráme, že jsme ten stejný Lotus z minulosti, ale je nám ctí přivést toto jméno zpět do Formule 1 na počátku nové závodní dekády. Budeme čerpat z jeho dědictví a použijeme jej k tomu, abychom inspirovali a motivovali náš tým - Lotus F1 Racing," dodal na adresu nového loga Fernandes.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.