Tým Formule 1 Lotus oznámil, kdože je bude reprezentovat v příští sezóně. Závodit za ně bude bývalý pilot Toyoty Jarno Trulli a bývalý jezdec McLarenu Heikki Kovalainen. Tyto dva jezdce doplní Fairuz Fauzy jako testovací a záložní pilot.
Během dnešního oficiálního oznámení v Kuala Lumpuru tato jména sdělil malajský premiér Dato' Sri Najib Tun Razak.
Šéf týmu Tony Fernandez při této příležitosti prohlásil: "Jsem nadšený z toho, že jsme mohli podepsat s Jarnem, Heikkim a Fairuzem, aby jezdili za Lotus F1 Racing v naší premiérové sezóně. Jmenování Jarna, Heikkiho a Fairuze jako našich závodních jezdců je důkazem kvality našeho týmu, našich ambicí a úsilí, stejně jako naší dlouhodobé vize úspěchu ve Formuli 1."
"Jarno a Heikki jsou vítězové a na tratích ve Formuli 1 již něco dokázali - budou pro nás velkou pomocí při vývoji týmu i vozu během roku 2010. Oba jsou extrémně univerzální jezdci, kteří prokázali, že jsou více než schopni dosáhnout solidních výsledků i za těch nejnáročnějších podmínek," pokračuje Fernandez. "To, že máme v týmu Fairuze je rovněž skvělou zprávou. On je bezpochyby nejlepším malajským pilotem se zkušenostmi a je te potěšením přivítat je v malajském týmu Formule 1."
"Místo v sezóně 2010 nám FIA přidělila teprve v září, ale auto je již ve výrobě a podepsali jsme dva vítěze závodů Formule 1, kteří za nás budou jezdit, stejně jako domácího malajského jezdce - což za 3 měsíce tvrdé práce není špatný výsledek! A můžete od nás čekat ještě více. Dobu následujícího volna si užijeme povznesení tím, co se nám již podařilo dosáhnout, jsme však odhodláni dále se ve všech směrech zlepšovat," vysvětluje hrdý šéf čerstvě se formujícího týmu.
Lotus při této příležitosti odhalile také své nové logo. V něm zachovává slavné barvy, jež tým se stejným názvem používal v historii - žlutou a zelenou - nyní se jim však snaží vdechnout moderní kabátek.
"Nepředstíráme, že jsme ten stejný Lotus z minulosti, ale je nám ctí přivést toto jméno zpět do Formule 1 na počátku nové závodní dekády. Budeme čerpat z jeho dědictví a použijeme jej k tomu, abychom inspirovali a motivovali náš tým - Lotus F1 Racing," dodal na adresu nového loga Fernandes.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.