Znie to neuveriteľne, ale podľa Bildu sa Michael Schumacher vracia do súťažného kokpitu. A hoci je Nemec už vlastne v pretekárskom dôchodku, jeden z jeho bývalých rivalov verí, že ešte stále má svetu Formule 1 čo ponúknuť.
Slová podpory zazneli z úst Damon Hilla, ktorému sa myšlienka "Schumiho" návratu do kolotoča veľkých cien nesmierne pozdáva. Majster zo sezóny 1996 slávnemu pilotovi Ferrari radí, aby neváhal a "šiel do toho". Ďalšie významnejšie úspechy vraj nemusia byť len vecou šťastia alebo náhody.
"Víťazstvo vo voze Rossa Brawna je aj napriek Michaelovým 41 rokom reálne. Ja sám som dokázal vyhrať v 37-mich s Jordanom," uviedol Hill v rozhovore pre The Times. "Ak je pretekanie v Mercedese tým, čo Schumi chce, mal by sa do toho pustiť."
Podľa Hilla by vek nemal byť problémom, tým môžu byť jedine bolesti krčného svalstva.
"Jedinou starosťou by mohol byť jeho zranený krk. Ten mu zabránil v návrate do súťaženia v uplynulom lete, keď mal nahradiť Felipeho Massu. Ak sa mu ale podarilo dostať tento problém pod kontrolu, nevidím dôvod prečo by nemal byť dostatočne fit a motivovaný k ďalším hviezdnym výkonom," pokračuje Hill. "A to, že pretekal v motorkách len dokazuje, že ešte stále túži po svete rýchlosti."
Mimochodom majiteľ 7-mich titulov majstra sveta by nebol najstarším pilotom, ktorý kedy štartoval vo veľkej cene F1. V prípade triumfu by nebol ani len najstarším víťazom. V Monaku roku 1958 sa postavil na štart 58-ročný Louis Chiron a vo Francúzsku 1951 zvíťazil 53.ročný Luigi Fagioli.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.