Nick Heidfeld zatiaľ ešte nemá zaistené miesto oficiálneho pilota pre budúcu sezónu. Manažment nemeckého pretekára komunikuje s viacerými tímami, ale prioritou ostáva pochopiteľne Mercedes.
Pre Heidfelda by sa splnil sen, ak by napokon dostal príležitosť jazdiť za slávnu stuttgartskú značku. Núka sa však otázka, či je rodák z Monchengladbachu pre Mercedes dostatočne dobrý a hlavne, či mu ešte má čo ponúknuť. V BMW Sauberi nebolo jeho účinkovanie najhoršie, ale práve v čase, keď mohol pomýšľať na absolútne najpoprednejšie umiestnenia, trápil sa s problémami spojenými so zahrievaním pneumatík. Spolujazdec Robert Kubica zvládol situáciu lepšie a dokonca zaznamenal premiérové a v podstate aj jediné víťazstvo tímu.
BMW však po sezóne končí a prenecháva stajňu jej pôvodnému majiteľovi Petrovi Sauberovi. Je možné, že Quick Nick si napokon nebude musieť zbaliť kufre, no na druhej strane možný angažmán v Mercedese je pre neho nesmierne lákavý.
"Ten, kto sa v F1 vyzná, vie, že voľné miesto v Mercedese ponúka tie najlepšie možnosti. Myslím, že jazdiť za túto značku, resp. tohto výrobcu je snom každého pretekára," tvrdí Heidfeld, ktorý zároveň priznáva kontakty aj s inými tímami.
"Niektoré rozhovory sa vyvíjajú naozaj sľubne. Ešte stále tu máme niekoľko tímov, ktorých kokpity sú zatiaľ voľné. Prirodzene, rád by som sedel v jednom z nich," prezradil Nick Heidfeld v rozhovore pre periodikum Rheinischen Post.
Pre 32-ročného pilota je podstatné získať miesto v tíme, ktorý by bol v budúcej sezóne konkurencieschopný. Nováčikovia Heidfelda až tak nezaujímajú. Predpokladá sa totiž, že na to, aby mohli podávať pravidelne kvalitné výkony, budú potrebovať ešte mnoho času.
"Mojím prvoradým cieľom je sedieť v monoposte, ktorý dokáže vyhrávať preteky," uzavrel účastník 167-mich grand prix.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.