Nick Heidfeld zatiaľ ešte nemá zaistené miesto oficiálneho pilota pre budúcu sezónu. Manažment nemeckého pretekára komunikuje s viacerými tímami, ale prioritou ostáva pochopiteľne Mercedes.
Pre Heidfelda by sa splnil sen, ak by napokon dostal príležitosť jazdiť za slávnu stuttgartskú značku. Núka sa však otázka, či je rodák z Monchengladbachu pre Mercedes dostatočne dobrý a hlavne, či mu ešte má čo ponúknuť. V BMW Sauberi nebolo jeho účinkovanie najhoršie, ale práve v čase, keď mohol pomýšľať na absolútne najpoprednejšie umiestnenia, trápil sa s problémami spojenými so zahrievaním pneumatík. Spolujazdec Robert Kubica zvládol situáciu lepšie a dokonca zaznamenal premiérové a v podstate aj jediné víťazstvo tímu.
BMW však po sezóne končí a prenecháva stajňu jej pôvodnému majiteľovi Petrovi Sauberovi. Je možné, že Quick Nick si napokon nebude musieť zbaliť kufre, no na druhej strane možný angažmán v Mercedese je pre neho nesmierne lákavý.
"Ten, kto sa v F1 vyzná, vie, že voľné miesto v Mercedese ponúka tie najlepšie možnosti. Myslím, že jazdiť za túto značku, resp. tohto výrobcu je snom každého pretekára," tvrdí Heidfeld, ktorý zároveň priznáva kontakty aj s inými tímami.
"Niektoré rozhovory sa vyvíjajú naozaj sľubne. Ešte stále tu máme niekoľko tímov, ktorých kokpity sú zatiaľ voľné. Prirodzene, rád by som sedel v jednom z nich," prezradil Nick Heidfeld v rozhovore pre periodikum Rheinischen Post.
Pre 32-ročného pilota je podstatné získať miesto v tíme, ktorý by bol v budúcej sezóne konkurencieschopný. Nováčikovia Heidfelda až tak nezaujímajú. Predpokladá sa totiž, že na to, aby mohli podávať pravidelne kvalitné výkony, budú potrebovať ešte mnoho času.
"Mojím prvoradým cieľom je sedieť v monoposte, ktorý dokáže vyhrávať preteky," uzavrel účastník 167-mich grand prix.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.